Stalling gezocht in (omgeving van) gent

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hasilisah

Stalling gezocht in (omgeving van) gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 16:02

Hoi allemaal,
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar beginnen aan mijn opleiding diergeneeskunde in Gent, maar nu is er een probleem: mijn pony moet mee! Die kan natuurlijk niet thuis in Nederland blijven staan... ik sta nu op een manege vereniging waarvan stalling, hooi, stro en weidegang inbegrepen zijn. Het kost me nu 125,- per maand. Je moet alles zelf doen, maar voor die prijs mag dat ook wel;) ik zoek iets met vergelijkbare prijs, of iets hoger maar iig onder de 200 euro per maand. Mijn eisen zijn dat stro, hooi en stalling inbegrepen zijn en dat er een weide is voor de zomer. Het liefst is er ook een (binnen)bak op het terrein of op loopafstand. Weet iemand een plekje voor mijn pony die voldoet aan mn eisen? Alvast bedankt voor alle hulp!

Jenara

Re: Stalling gezocht in (omgeving van) gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:10

Ik ken 1 stalling in Nazareth die aan je eisen voldoet en dat was tot voor kort 150€ per maand.
Alleen is Nazareth nu ook niet echt suuuperdicht bij Gent. Heb je een auto ter beschikking? Dan is het prima doenbaar. Zo nee, dan is het wat ver met fiets/OV.

Anders kan ik je Destelbergen / Laarne aanraden, dat ligt ook aan dezelfde kant als de campus diergeneeskunde, alleen vrees ik dat je onder de 200€ per maand zo dicht bij de stad geen stalling met binnenpiste gaat vinden.. Ik wil gerust wel even voor je rondhoren, ik ken behoorlijk wat mensen die in Gent studeren/wonen en hun paard in de omgeving hebben staan (mezelf inclusief)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:15

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

hasilisah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 16:36

Dankje jenara:) als je voor me rond zou willen vragen zou ik dat heel fijn vinden. Ik heb waarschijnlijk een autootje tot mijn beschikking als ik naar Gent ga. Mijn ouders willen namelijk dat ik naar huis kan als ik dat wil in het weekend maar zonder auto is dat niet te doen dus ze hebben voorgesteld om een autootje ergens goedkoop op de kop te tikken:) waar heb jij de paard gestalt als ik vragen mag?

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:08

hasilisah schreef:
Dankje jenara:) als je voor me rond zou willen vragen zou ik dat heel fijn vinden. Ik heb waarschijnlijk een autootje tot mijn beschikking als ik naar Gent ga. Mijn ouders willen namelijk dat ik naar huis kan als ik dat wil in het weekend maar zonder auto is dat niet te doen dus ze hebben voorgesteld om een autootje ergens goedkoop op de kop te tikken:) waar heb jij de paard gestalt als ik vragen mag?

Ik sta momenteel in Laarne bij Balanced Horses :) Hele fijne stal, kleinschalig en met de focus op het zo natuurlijk mogelijk houden van paarden, maar onze prijs ligt momenteel op 250€/maand
en we zijn nog in opbouw, dus nog niet alles is af.

https://www.facebook.com/Balancedhorses1/

De stal die ik bedoelde in Nazareth noemt pensionstal Jello, maar ze hebben geen website of facebookpagina, ik heb even nagevraagd hoe je met hen in contact kan komen.

Ik heb alvast ook even een berichtje gepost in de een groep met paardenmensen of ze nog stallingen kennen!

hasilisah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-20 17:11

Wat ontzettend lief jenara! Ik zal ook eens even kijken naar de stal waar jij het over hebt, misschien kan ik er iets over vinden. Heel erg bedankt voor je hulp:)

Ereste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:13

Je kan eens informeren bij Kattenheye. Dat is een pensionstal in Laarne, niet ver van Gent. Ik heb er zelf lang mijn paard gestald. Ik ken verschillende studentes Dierengeneeskunde die daar komen. Je hebt er de mogelijkheid om je paard in een groepsstal te plaatsen voor (toen ik er stond) 150 euro, kan nu iets meer zijn. De paarden hebben allemaal een grote paddock. Er is continu hooi of voordroog, en in de zomer mogen ze afwisselend op de wei. Ik weet niet wat de precieze regeling is op dit moment. Er is ook een mooie binnenpiste, en je kan in de omgeving wandelen.
Als het je interesseert kan ik je wat meer informatie bezorgen maar dan liever per PB. Ik heb ook een Nederlandse vriendin (mijn vroegere bijrijdster, die toen ook Dierengeneeskunde studeerde en nu dierenarts is) die daar nog steeds staat met haar paard. Eventueel kan ik je wel met haar in contact brengen.
Ik heb ook een andere Nederlandse vriendin (dierenarts), die vroeger ook paarden op Kattenheye had, maar die nu een eigen plekje heeft daar niet ver vandaan. Misschien dat zij ook iemand aannemen, maar dat weet ik niet. Zij heeft wel een piste maar geen binnenpiste.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:54

Ereste schreef:
Je kan eens informeren bij Kattenheye. Dat is een pensionstal in Laarne, niet ver van Gent. Ik heb er zelf lang mijn paard gestald. Ik ken verschillende studentes Dierengeneeskunde die daar komen. Je hebt er de mogelijkheid om je paard in een groepsstal te plaatsen voor (toen ik er stond) 150 euro, kan nu iets meer zijn. De paarden hebben allemaal een grote paddock. Er is continu hooi of voordroog, en in de zomer mogen ze afwisselend op de wei. Ik weet niet wat de precieze regeling is op dit moment. Er is ook een mooie binnenpiste, en je kan in de omgeving wandelen.
Als het je interesseert kan ik je wat meer informatie bezorgen maar dan liever per PB. Ik heb ook een Nederlandse vriendin (mijn vroegere bijrijdster, die toen ook Dierengeneeskunde studeerde en nu dierenarts is) die daar nog steeds staat met haar paard. Eventueel kan ik je wel met haar in contact brengen.
Ik heb ook een andere Nederlandse vriendin (dierenarts), die vroeger ook paarden op Kattenheye had, maar die nu een eigen plekje heeft daar niet ver vandaan. Misschien dat zij ook iemand aannemen, maar dat weet ik niet. Zij heeft wel een piste maar geen binnenpiste.

Kattenheye is vlakbij waar ik sta en tegenwoordig kost de groepsstalling ook al 285€ per maand, dus helaas valt die buiten budget voor TS, anders had ik die inderdaad ook wel voorgesteld!
Waar staat je vriendin met haar paarden? Zou ook wel eens vlakbij ons kunnen zijn!

En TS, geen probleem hoor, kan begrijpen dat het lastig is om, zeker nu, vanuit Nederland hier iets te vinden!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:26

Deze buurt is ook gewoon bijna allemaal boven het budget van TS. Mijn paard heeft nog een tijdje in Sinaai gestaan op een doe-het-zelf stal. Maar is volgens mij toch ook een half uurtje met de auto. Daar vragen ze nu 200 euro half pension, maar voer of stalbedekking is niet inbegrepen. Hooi zit er wel in. Wel een binnenpiste en dagelijkse weidegang, ook in de winter.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie