Wat is een training?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:58

Training vind ik als je echt traint op uithoudingsvermogen en/ of op vaardigheden. Dan heb je ook in je hoofd een programma. Al rijd jij maar 20 minuten dressuur op een wei bijvoorbeeld, dat vind ik wel degelijk een vorm van training.
Aan de hand wandelen vind ik geen training, is gewoon lekker ontspannen wandelen met de paarden.
Dat vind ik ook van kleine buiten ritjes, lekker recreatief. 1 Uur buiten rit is vaak minder intensief als een half uur dressuur rijden. Ook dat is weer afhankelijk van hoe een paard buiten gereden wordt. Mijn man zit op ons paard en rijd hem gewoon in zijn natuurlijke houding. Vind ik geen training. Mijn paard wordt buiten wat recht gericht en met rug gebruik gereden. Vind ik nog geen echte training maar dat komt er wel bij in de buurt.

Wat ik ook belangrijk vind van een training, daar zit een opbouw in en een idee achter want je wilt met training iets bereiken, je kiest bewust voor zaken die je wilt doen. Training kan dus wel degelijk ook vanaf de grond gebeuren, vrijheidsdressuur, tussen de twee palen, longeer werk, stap/ draf molen etc.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie