Kinderen en sporen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:02

Ik heb hier een aantal jaren geleden ook ooit eens een topic over gemaakt. Ik moest een B1 proef jureren met A-pony's en heb hier toen een serieuze ruzie gehad met een van de ouders. Vroeger was het reglement dat je niet met sporen en zweep tegelijk mocht rijden, ondertussen is dit in de lagere klassen wel toegestaan, maar was het reglement op de website van de vereniging nog niet aangepast. Komt er op een bepaald moment een jongetje binnen et zowel sporen en zweep, dus ik zeg tegen de vader dat er niet met sporen en zweep tegelijk mag gereden worden. Vader verbaasd, maar ik had het reglement van de website afgedrukt en hij had er voor gekozen om de zweep aan de kant te leggen.
Toen het jongetje eenmaal bezig was stompte hij continu met zijn sporen, die benen gingen alle kanten op. Ik had op zijn protocol geschreven dat het wel wat rustiger aan mocht met die sporen, maar hij had alsnog een nette proef gereden voor zijn leeftijd.
Even later, tussen twee deelnemers, in komt diezelfde vader van dat jongetje naar me toe gestormd, tierend dat hij naar het secretariaat was gegaan en dat er wél met sporen en zweep gereden mocht worden, eiste dat zijn zoon de proef opnieuw mocht afleggen, en waar haalde ik het lef wel niet vandaag om zo'n opmerking op zijn protocol te schrijven. Ik heb toen gewoon rustig geantwoord dat ik niet op de hoogte was dat dat ondertussen wel mocht aangezien het zo nog op het reglement op de website stond, en dat zolang zijn zoon zijn beentjes niet stil kon houden hij beter zonder sporen zou rijden. Had ik beter niet gezegd, want toen begon hij me uit te schelden dat ik een betwetende snotneus ben en dat die pony niet vooruit is te krijgen zonder zweep en sporen. Er is toen iemand van het bestuur tussen moeten komen die hem probeerde uit te leggen dat het niet mijn fout was aangezien de website niet meer up to date was, maar daar wou die vent niks van horen. Ben blij dat ik hem niet meer ben tegengekomen op wedstrijd, wat een nare man :r

Why change the past, when you can own this day?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie