Paard en mobieltje

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:08

Wist je dat je als je paardrijdt als bestuurder wordt gezien volgens de wet en dat je wat de wet betreft dan strafbaar bent en een bekeuring kan krijgen voor het NIET handsfree bellen?

Sponsor Passion4Horses Genghis Khan:
Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:18

JJanss schreef:
Ik bedoelde trouwens in de bak, niet op de openbare weg.

Dan ook niet gebruiken. Je paard of pony hoeft maar te schrikken van iets.. Je bent nooit zo snel om dan een corrigerende actie uit te voeren. Als je afgeleid bent duurt het sowieso 1 a 2 sec voordat men weet wat er aan de hand is en wat men moet doen.

Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

AlexVB

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:15

Het meenemen van een telefoon voor nood is wat anders dan tijdens een trainingsrit of buitenrit voortdurend je telefoon in de hand hebben en niet opletten op je omgeving en/of je paard.

Ik heb ook altijd mijn telefoon mee voor als er iets gebeurt en ook zodat men mij kan volgen als ik een trainingsrit maak van 20,30 of 40km..

Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:36

JJanss schreef:
Wat vind jij voortdurend AlexVB? Ik zit echt geen uur te appen op mijn paard, dan kan ik beter op de bank gaan zitten :+ Typt ook nog eens fijner zijn handschoenen.
Maar even een appje of telefoontje, zodat paardlief rustig aan een lang teugeltje in- en uit kan stappen, kan wat mij betreft prima op een super braaf paard. Dit zie je mij ook niet doen op een 3-jarige hoor...

Ik zie genoeg dames en ook heren die met hun paard op buitenrit zijn die meer met hun gsm bezig zijn dan hun paard of te genieten van de omgeving/de rit die ze maken.

Afgelopen weekend was er bij ons een georganiseerde buitenrit van rond de 25km. 75% van de deelnemers was meer met hun gsm bezig dan met hun paard. Er zijn zelfs een paar "goede" ruiters van hun paard gestuiterd omdat deze schrok van aankomend verkeer.

Dat bedoel ik dus met voortdurend.

En af en toe een appje of foto daar gelaten. Dan nog kan er iets goed fout gaan..

Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:59

Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie