Paard en mobieltje

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gohya

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:59

Ja ik heb √°ltijd mijn mobiel mee, ik film ermee op paard en ik maak foto's in het bos en op de heide als we stappen.Maar ik heb hem ook wel eens gebruikt in rengalop,dan was ik aan het filmen.Maar dan ligt het eraan welk paard ik heb,op Hafmax film ik niet en maak zelden een foto.Is gewoon te link op hem.

Eigenlijk is het verboden je mobiel te gebruiken op je paard, je valt onder Snelverkeer en snelverkeer mag geen mobiel gebruiken tijdens het rijden,dus op je paard ook niet.
Maar ik heb nog nergens gelezen dat het niet mag op je paard je mobiel gebruiken?
Staat dit wel in de Wet? of in de verkeersregels? ben ik heel benieuwd naar.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:34

AlexVB schreef:
https://www.knhs.nl/buitenrijden/met-je-paard-in-het-verkeer/verkeersregels-voor-ruiters-en-menners/

Citaat:
Als ruiter of menner ben je in het verkeer een bestuurder. Voor jou gelden dan dezelfde voorrangsregels als voor fietsers, bromfietsers en autobestuurders. Rechts heeft dus altijd voorrang, tenzij anders is aangegeven.

https://staticresources.rijkswaterstaat ... 1-9388.pdf

Er staat niks over ruiters en mobiel gebruik,of ik moet er overheen lezen?
Ik zie alleen dit staan:

Gebruik van mobiele
telecommunicatieapparatuur
Artikel 61a
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets,
snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust
met een motor bestuurt, verboden tijdens het rijden
een mobiele telefoon vast te houden.

Dat de voorrangs regels hetzelfde zijn dat weet ik wel.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:30

Quote: Het lijkt me dan logisch dat je dan kan afleiden dat aangezien je op de weg bent ipv het fietspad, je de regels voor automobilisten/gemotoriseerde voertuigen moet aanhouden, en het gebruik van een telefoon achter het "stuur" dus verboden is.

Dat is ook heel logisch,maar ik vraag me af, staat dit ook zo in de verkeerswet.Ze spreken n.l. over auto's, fietsers en bromfietsers/scooters.
Er word niet ruiters genoemd,zelfde als scootmobielen,die worden ook niet genoemd.
Ook al weet je zelf wel waaronder je valt,ze noemen het niet bij naam.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:27

Ben heel benieuwd of je er wat over kan vinden RedKiwi.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:38

Justme_24 schreef:
Ik hoop altijd dat het paard schrikt, stap opzij doet en dan mobieltje op de grond en paard er boven op.... tijdens een voetbalwedstrijd kijk je toch ook niet op je telefoon tijdens het rennen? Vind het altijd maar gevaarlijk voor paard en ruiter....

Niet tijdens het rennen met voetbal,maar ik ging wel geregeld naar de Dug-Out [als er een blessure behandeling was] kijken op me mobiel of er een bericht was of gebelt was.Ik wil gewoon bereikbaar zijn altijd en overal,voor het geval er iets met de paarden in de opvang zou zijn en ik erheen moet.
Dus ja,ook tijdens voetbal,maar niet onder het rennen. :)

FB Groep Second Chance.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie