Paard en mobieltje

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

ColoursFade

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:14

Ik laat mijn telefoon in de auto liggen, ik zal hem namelijk nooit gebruiken als ik bezig ben met een paard of ik er nou naast sta of erop zit. Ik doe het zelfs niet als ik alleen maar aan de hand ga stappen met een paard. Hoe braaf zo'n dier ook is, het kan altijd ergens van schrikken of een onverwachte beweging maken. Ik wil gewoon 100% alert kunnen zijn. Vind ook niet dat je zo'n paard de volle aandacht kan geven als je op je telefoon zit. Hoe kun je nou goed longeren als je ergens anders mee bezig bent.

Lisapablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:21

Als ik in de bak rijd, heb ik hem nooit bij. Op buitenrit ander verhaal, stukje veiligheid in mn hoofd ofzo :')

Zara -Friese merrie,RIP. ❤
Pablo -15 jarige NRPS ruin.

Iron_Kevin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 06:49

Ik zou persoonlijk nooit mijn telefoon gebruiken als ik bezig ben met het paard. Ik heb gewoon aandacht voor haar.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:27

Ik vind het heerlijk om mijn mobieltje voor n paar uur in de kast te leggen en alleen maar bezig te zijn met het paard en de omgeving. Daar knap ik echt van op. Soms als ik helemaal alleen op stal ben heb ik m in mijn broekzak tijdens t rijden en heel soms maak ik ook wel eens een foto.

Noah 19-05-‘18
Chop-Choi mare 2002

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:34

En ik neem mijn mobiel zelfs mee als ik alleen al de wei in loop om even de paarden te controleren. Stel dat er ineens een noodsituatie is en je per direct de da moet bellen, dan wil ik niet eerst naar mijn mobiel moeten rennen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:34

Het valt mij eigenlijk alleen op dat iemand op zijn paard met zijn telefoon bezig is, als ik aan het hardlopen ben. Ik loop hier langs een manege en op de bospaden zie je ook vaak paarden. Prima, maar als ze met de telefoon bezig zijn, ben ik altijd bang dat ze mij niet zien en stel dat het paard schrikt of zo. Idem voor mensen waarbij de hond losloopt en ze zelf druk bezig zijn met de telefoon. En nee, ik vind het niet zo prettig als een onbekende hond op mij afschiet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:31

neetoch schreef:
En ik neem mijn mobiel zelfs mee als ik alleen al de wei in loop om even de paarden te controleren. Stel dat er ineens een noodsituatie is en je per direct de da moet bellen, dan wil ik niet eerst naar mijn mobiel moeten rennen.

Dit heb ik me aangeleerd omdat ik soms wel een kwartier moet lopen voordat ik mijn paarden zie. Normaal loop ik niet met een mobieltje rond.
Neem hem normaal niet mee op buitenrit als ik niet van gebruikte wegen af ga. Ze vinden me dan wel.
Ik heb geen smartphone, dus ook geen GPS functie dus veel nut heeft het ook niet om hem mee te nemen als ik ga rijden.
Maar goed dat betreft meenemen, betreffende gebruik:

In het algemeen vind ik het byzonder riskant om een mobieltje te gebruiken terwijl je met een paard bezig bent, om de simpele reden dat je paard dan dondersgoed voelt dat je aandacht er niet bij is en daar al of niet opzettelijk, gebruik van kan maken.
Je reactie op eventueel gevaar of wat dan ook is sowieso ook veel te laat als je hoofd er niet bij is.
Zelfs als je paard zo mak als wat is, kan er plots iets gebeuren waardoor je moet ingrijpen. Een auto die van de weg raakt, een hondje dat onder je door schiet, iets wat uit de lucht komt vallen...

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

DionneNous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:31

Ik neem mijn mobiel wel mee als ik ga rijden, maar ik gebruik hem niet tijdens het rijden.

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:27

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:39

Dat is apart, want voor een heleboel wetten wordt we wel degelijk gezien als "bestuurder" en ben je verantwoordelijk voor wat je paard uitspookt.
In dat licht, als je bij een ongeluk betrokken raakt omdat je geen controle had door telefoon gebruik, ben je evengoed nog de pineut.

De kleine maas is het net van de wet maakt dus dat je niet aangesproken kunt worden op telefoon gebruik, maar wel op de eventuele desastreuse gevolgen ervan.

Je wilt een Iberiër kopen, paard of muilezel/muildier? *KLIK* voor Lusitanos, cruzados en andere Portugese paarden en ponies.
http://silverwing.simplesite.com/ Vakantie blog Rota Vicentina, zuidwest Portugal

suusbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:58

ik ben het er mee eens dat het niet iets regelmatigs moet worden, maar afentoe een fotootje maken als je erop zit vind ik dat geen probleem. echter op buitenrit vind ik wel dat de ruiter niet slim bezig is dan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 07:56

Ik zag vd wek nog iemand druk append op haar paard op de weg. Tsja het zal wel een braverik zijn, denk ik dan. Ik doe dat toch maar niet ;-)
Hoe kijken jullie eigenlijk tegen mensen aan die altijd met oortjes in lopen? Ik vind dat op één of andere manier toch altijd een beetje asociaal. En irritant op stal, dan zeg of vraag je iets en krijg je geen reactie omdat je niet hebt gezien dat diegene oortjes in heeft.