Hoeveel minuten stap/draf/galop (Equilab app bijv)

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:18

Nee, niet in de afzonderlijke gangen. Hij geeft de gemiddelde snelheid per gang, je kan in een grafiek je snelheid zien en je kan de gegevens exporteren als gpx-bestand.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:05

Ik heb ook even een vraag over equilab. Ik heb deze app sinds een week geïnstalleerd, maar het is me nog niet gelukt om een volledige training vast te leggen. Ik kreeg steeds de melding dat de training onderbroken is... Daarnaast herkent hij als hij een gedeelte wel vastlegt geen galop. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Faitherr

Re: Hoeveel minuten stap/draf/galop (Equilab app bijv)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:30

interessant topic! Ik volg ook soms een aantal trainingen via Equilab en mij valt ook op dat ik veel stap.
Bij mij komt dit echt door het in en uit stappen, ik stap ruim 10 minuten in en zeker ook 5-10 minuten uitstappen dus dan zit je al op 20.

even een (aantal) training(en) opgezocht:

totaal: 28 min
stap: 10:50
draf: 10:49
galop: 5:02

totaal: 42 min
stap: 21:14
draf: 11:34
galop: 8:32

totaal: 60 min
stap: 31:05
draf: 20:44
galop: 6:58

deze trainingen zijn overigens allemaal intensieve dressuurtrainingen (= veel overgangen, moeilijke oefeningen als zijgangen en galopswissels etc)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:21

Ingrid_92 schreef:
Ik heb ook even een vraag over equilab. Ik heb deze app sinds een week geïnstalleerd, maar het is me nog niet gelukt om een volledige training vast te leggen. Ik kreeg steeds de melding dat de training onderbroken is... Daarnaast herkent hij als hij een gedeelte wel vastlegt geen galop. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Equilab had een tijdje wat problemen. Heeft jouw app toegang tot je GPS? Of rij je in een omgeving waar de GPS sowieso slecht doorkomt? Bij mij doet hij het in ieder geval meestal wel goed, maar hij heeft inderdaad moeite met het verschil tussen draf en galop. Persoonlijk heb ik mij daar nu bij neergelegd...

@Faitherr: Ja dat merk ik ook, je stapt al snel heel veel! Toch wel een eye opener. Zelfs als je alleen de training zelf meet: ik zet hem vaak genoeg pas aan als ik echt aan het werk ga en meet dan de rondjes buiten los-/ uitstappen niet mee, en dan nog stap ik ongeveer de helft van de tijd... (ok zoals ik het zie zit ik nog lang niet op jouw niveau maar dan nog)