[BLOG] Waarom doen we wat we doen: Poep op de stoep

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:56

sassycas schreef:
Mij is ook al gezegd van "ja stap dan af en neem een schep mee en doe het in een tas ofzo".
Ik moest er mee lachen toen want tja, niet-paardenmensen begrijpen niet echt altijd dat een paard een dier is, niet een harige motor op vier poten die je even aan de kant zet.

Alles kan aangeleerd worden, en als dat je niet lukt, dan is het de vraag of je wel tussen de rest van het verkeer thuishoort. Het feit dat jij iets niet kunt wat andere wel gewoon lukt betekent toch niet dat de rest van de wereld daar last van hoeft te hebben? :)

Ik heb zo vaak ruiters horen zeggen dat ze niet af kunnen stappen om poep de berm in te schoppen want dan kunnen ze niet meer opstappen omdat hun paarden daar te onopgevoed voor zijn. Maar die kunnen dan prima de rest van de rit ernaast lopen, dat zorgt alleen maar voor meer motivatie om hun paard eens goed verkeersmak (en daar hoort in openbare ruimte op/afstijgen ook bij) te maken.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:36

Ik zie het meer als dat het recht van twee kanten komt: jij hebt het recht om buiten te rijden, anderen hebben het recht op een stoep/fietspad waar geen poep op ligt.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat mensen erg kwaad worden als ze een paard gewoon voor hun huis zien poepen en de ruiter gewoon door zien rijden omdat die nog 24 uur de tijd heeft om het op te ruimen/te vergeten - want pas na 24 uur wachten weet die bewoner pas of de ruiter het vergeten is of niet. En al die tijd kan die er met een beetje pech wel met fiets/schoenen/rollator doorheen.

Laat ik het zo zeggen: als ík een paard had waar ik niet meer op kwam als ik buiten afstap, dan zou ik rijden tot mijn paard poept, afstappen en de poep verwijderen en dan de rest van het stuk lopen. Ik wil niet dat anderen last hebben van mijn hobby, want ik zie een hobby niet als recht, maar als een voorrecht. Een recht krijg je, een voorrecht verdien je.

xyzutu2

Re: [BLOG] Waarom doen we wat we doen: Poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:48

Hoezo zou mest op een fietspad geen of minder een probleem zijn?
Juist ook fietsers ergeren zich dood aan een gladde plak mest op de weg. Om over wielrenners die gewoon over de straat fietsen niet eens te spreken, die breken hun nek als ze over een door auto's platgereden mestplaat glijden.
Dat je niet op de stoep rijdt is natuurlijk super, maar mest op de stoep is niet het probleem, en mest laten liggen op het asfalt en het fietspad is al helemaal niet de oplossing...

xyzutu2

Re: [BLOG] Waarom doen we wat we doen: Poep op de stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:01

Ik weet dat paarden volgens de wet niet op het fietspad mogen. :j
Ik reageerde alleen op jouw berichtje waarin je schrijft dat paarden alleen als het echt niet anders kan op het fietspad kunnen - maar vervolgens schrijf je dat de plekken waar mensen er last van hebben stoepen en wandelpaden zijn.
Dat klopt dus niet. Mensen hebben zoals ik al schreef net zo goed last van mest op plekken waar paarden wél mogen komen, dus ook op jouw fietspad en weg. :)*

Ik ken een wielrenner die in een groepje reed en in een bocht vol onderuit ging door een hoop paardenstront op de weg. Hijzelf brak gelukkig alleen een schouder en was allang blij dat hij het kon navertellen. Persoonlijk vind ik het door dit soort dingen bizar dat ruiters hun stront zelfs 24 uur mogen laten liggen voor ze het opruimen, plus dan nog eens de pest dat als je paard poept op straat voor een huis dat die mensen dan 24 uur kunnen wachten om te kijken of de ruiter niet vergeet terug te komen.
Natuurlijk snap ik het wel van de ruiterkant, het is je hobby en hobbies moeten wel leuk blijven, afstappen is niet wat je onder en buitenrit verstaat en opstappen misschien dan niet meer mogelijk of het nou door mens is of paard, maar dat valt voor mij gewoon onder shit happens. Vrij letterlijk dus in dit geval. ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie