Tropische teken aangetroffen op paardenboerderij Duitsland

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:55

Mijn paard heeft geregeld een teek. Staat in een wei naast een vennetje. Je doet er niets aan, behalve die teken dan weer lostrekken. Het zijn gewoon rotbeesten. Ik heb er 1 keer eentje gevonden vastgezogen op mijzelf. Dat was inderdaad een antibiotica kuur halen (ik had deze teek opgelopen in het Zuiden van Duitsland waar meer dan 80% besmet is met Lyme, en daarnaast verspreiden teken daar ook nog hersenvliesontsteking (mensen daar worden er voor ingeent, als wij gebeten worden is het gewoon uitzieken).

Deze megateken zijn dus nog een slagje erg? Bah, ik hoef ze niet hoor. Maar ik vind ook wel eens teken van meer dan een cm op mijn paard. Dat zijn ook hele grote dus. Moet er niet aan denken om eentje van 3 cm te vinden. Ik zou dan echt schrikken denk ik.

Er gaan verhalen dat de ziekte van Lyme ooit als biologisch wapen gemaakt is en per ongeluk in de buurt van het dorpje Lyme verspreid is en van daaruit de hele wereld over.

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie