'Farewell'-optreden Valegro op KWPN Hengstenkeuring *video*

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

'Farewell'-optreden Valegro op KWPN Hengstenkeuring *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 10:00 Tip de Nieuwsredactie

bokt / kwpn
Dressuur, Sportevenement, Olympia
Afbeelding
Carl Hester, Charlotte Dujardin & Valegro en Alan Davies Foto: Jon Stroud Media
Tijdens de Olympia Horse Show in Londen

Gister nam Valegro afscheid van de wedstrijdsport tijdens de Olympia Horse Show in Londen. Na de wereldbekerwedstrijd dressuur kwam Charlotte Dujardin met Valegro de baan in om nog één keer hun gouden-kür op muziek te rijden. Daarna kwamen Carl Hester, Charlotte Dujardin en Alan Davies aan het woord over Valegro.

Ook voor de Nederlandse fans komt er een 'Farewell'-optreden van Valegro. Tijdens de KWPN Stallion Show op zaterdag 4 februari zal Charlotte Dujardin laten zien waarom ‘Blueberry’ haar absolute ‘horse of a lifetime’ is. “Hij is 14 jaar en heeft alles al gewonnen. Ik wil dat iedereen hem onthoudt als het geweldige paard dat hij is. Dus ik zie geen reden om door te gaan met de wedstrijdsport. Maar wat de afgelopen jaren wel is gebleken, is dat hij niet alleen voor mij een ongelooflijk paard is geweest: hij heeft fans over de hele wereld. Wij willen hen ook de kans geven om hem nog één keer in actie te zien. In Olympia heeft Valegro zijn officiële afscheid gehad van het Engelse publiek. Maar nu is het tijd voor Valegro om terug te keren naar zijn geboortegrond. Het was hartverwarmend hoeveel lieve, leuke reacties ik uit Nederland heb gehad na ons succes in Rio. Valegro verdient het ook, want hij is zo’n speciaal paard… Hij is niet alleen een waanzinnig goed dressuurpaard, hij heeft ook een hart van goud. We hebben nog altijd een heel goed contact met zijn fokkers, en zijn sowieso enthousiast over de kwaliteit en rijdbaarheid van de KWPN-paarden. We vinden de KWPN Stallion Show een prachtig podium voor het afscheid van Valegro in Nederland.”
Valegro zal tijdens een show rond zijn leven op een sfeervol podium afscheid nemen van het Nederlandse publiek.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie