Spelfouten nieuwsberichten

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:58

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019
[&] Objects in the rear view mirror may appear closer than they are....
[&]

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:32

Klik op onderstaande afbeelding voor de video:
Error, site not recognized

In het topic over pony vervoerd in auto

F. Kooij, TacT2019
[&]

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:29

Bedankt voor het meedenken Lielle!
Echter, in dit geval gaat het niet om iets waar wij, als NR, iets mee kunnen. Wij zijn ons er van bewust dat Equnews goed nagelezen moet worden, maar dat gaat om vertalingen/taalfouten. Als zij dit zo brengen, kunnen wij niet heel veel anders dan het overnemen, dat heeft weinig met goed lezen te maken. Zelf wijzigingen aan de inhoud aanbrengen is niet de bedoeling.

Anders zou het zijn als wij zelf een opinistuk geschreven hadden, maar dat is hier niet aan de orde.
De linkjes die je plaatst zijn zeker interessant en mogelijk dat iemand van de NR het de komende dagen wel als opiniestuk kan oppakken, omdat ik zie dat veel mensen er op reageren. Maar dat is wel iets waar tijd in gaat zitten, en ik weet niet of dat op dit moment een optie is.

F. Kooij, TacT2019
[&]

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:38

Als de discussie gaat over of dit dan wel in deze vorm geplaatst had moeten worden, kan ik me beter bij jullie aansluiten. Dat is echter iets anders dan hoe ik het van Lielle begrepen had.
Ik kreeg namelijk de indruk dat we het artikel dan maar aan hadden moeten passen. En dát is voor mij een nog veel grotere 'nee' dan dat het is om iets te plaatsen wat blijkbaar niet correct is.

Want ik neem aan dat als ik dit doe:
Lielle schreef:
Volledig mee eens. Of niet plaatsen, of met een grote disclaimer, dit is gewoon feitelijk onjuist. Maar zo laten staan kan echt niet, dat kost je ook nog eens je geloofwaardigheid.

Lielle ook aan de bel trekt. Dat is niet wat zij schreef namelijk. Dat kost ons niet alleen onze geloofwaardigheid, maar ook nog eens onze betrouwbaarheid.

In dit specifieke geval is er voor gekozen het artikel wel te plaatsen. Gezien het aantal reacties (naast de discussie hierover) is het blijkbaar wel een onderwerp dat voor een aantal bokkers interessant is. Mogelijk was een andere insteek een optie geweest, mogelijk had het op een andere manier gekund. Daar gaan wij als team naar kijken, hoe een volgende keer hier mee om te gaan. In die zin sluit ik me bij jullie aan.
Voor nu is er echter gekozen om het hele artikel te plaatsen. En als je dat doet, ga je niet (een deel van) de inhoud wijzigen.

F. Kooij, TacT2019
[&]

Lalidan
Hoofd Nieuwsredactie
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:58

Ik denk dat de uitleg van Marjo klopt: ik denk dat men er vanuit gaat dat er nog wel een paar in het wild leven. Die zijn echter zo schaars, dat men ze niet (rechtstreeks) meer waargenomen heeft.

Het kan dus wel allebei correct zijn, maar ik ben het er mee eens dat het er waar vreemd staat.

Ik weet zo niet van welke bron het is, of we het aan kunnen/mogen passen/verduidelijken.

F. Kooij, TacT2019
[&]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie