Spelfouten nieuwsberichten

Moderators: Firelight, xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja

Lielle

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:13

Waarom dan niet alleen achternaam? Dit staat imo echt raar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:01

Yes, it is

Nina Gromova is een gerennomeerde ruiter en recordhouder binnen de voormalige Sovjet-Unie. Ze staat bekend om het rijden van hetzelfde paard, Dida (Blasius x Dideldimdei), in zowel de springsport, als de eventing, steeplechase en dressuur. Zowel in eventing als in de springsport was Nina de nationale kampioene en in de 4 en 6 kilometer steeplechase renden ze naar twee nationale records, waarvan er eentje nog niet verbroken is.

Correcties
Gerenommeerd
Komma weg achter 'in de springsport'
In tussen als en 'de eventing'
Koppelteken achter 4 en tussen 6 en kilometer

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:07

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:48

Nieuwsredactie schreef:
*Bokt.nl / Equnews
Eventing

[ Afbeelding ]
Tim Lips en Bayro N.O.P. Foto: aniek1985

Vandaag kwam de voorlopige deelnemerslijst van de prestigieuze Badminton Horse Trials, die in mei verreden worden, online. Op de lijst staan enkele zeer interessante namen waaronder Tim Lips en Alice Naber-Lozeman voor Nederland.

Lips gaf eerder al aan zich dit jaar op de grote wedstrijden te concentreren. Zijn toelating tot Badminton past daar dan ook goed bij. Hij zal afreizen naar Badminton met Bayro. Naber-Lozeman liet in Boekelo al zien waarom ze de eventingkoningin van Nederland is, haar deelname aan Badminton met ACSI Harry Belafonte komt dan ook niet als een verrassing. Olympisch teamgenoten Merel Blom en Andrew Heffernan hebben ook aangegeven te willen starten in Badminton, maar zij staan voorlopig op de wachtlijst.

Titelverdediger Michael Jung staat ook op de lijst met La Biostique Sam FBW. Vorig jaar schreef de Duitser al geschiedenis door als tweede ruiter de Rolex Grand Slam of Eventing te winnen. Zijn overwinning vorig jaar die hem deze prestigieuze prijs opleverde, was bovendien de eerste keer dat een Duitser in Badminton zegevierde.

Naast Jung staan voor Duitsland ook Ingrid Klimke, Andreas Dibowski, Class Romeike en de nu Nederlandse bondscoach Bettina Hoy op de lijst.

Ook enkele leden van het Franse gouden team in Rio zijn geselecteerd om te starten, waaronder winnaar van individueel zilver Nicolas Astier, en ook Thibaut Vallett, Mathieu Lemoine en Pascal Leroy hopen aan de start te komen.

Uit thuisland Groot-Brittannië staan toppers als Laura Collet, Kristina Cook, Oliver Townend, Izzy Tailor en Nicola Wilson op de startlijst, maar ook de legendarische Pippa Funnell die naast Jung als enige ooit de Rolex Grand Slam won, staat tussen de 'accepted entries'.

Verder kunnen we toppers verwachten zoals de eventinglegendes Mark Todd, Blyth Tate, Andrew Nicholson en Paul Tapner.

Nog een keer geredigeerd,is nog steeds geen fantastisch loppende tekst maar er zaten nog steeds taalfouten in.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-03-17 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:53

snel nog zelf een taalfout aangepast ;) (Prestigieus ipv prestieus)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:54

om precies te zijn: Marlies van Baalen's Ratzinger

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:03

helemaal gelijk. Hoewel de versie met 's door dezelfde website ook goedgekeurd wordt.

naam op medeklinker(klank) Rob
officiële spelling Robs baan
Spellingwijzer Onze Taal Robs baan / Rob's baan

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:35

en dan zou het fijn zijn als het gebruik van 'welke' ipv 'dat' ook wordt meegenomen, en de vet gemarkeerde taalfouten uit iig onderstaande alinea

Citaat:
Teken zijn een spinachtige, welke leven in drie stadia; de larve, de nimf en de volwassen teek. Tussen deze fases ???moeten zij zich voeden met bloed van een gastheer. Teken leven op de grond en in struikgewas. Je vindt ze eigenlijk op elke grondsoort, kort gras, lang gras, heide, tussen bladeren, op mos, etc grondsoort = gras?. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, laten teken zich niet op hun prooi vallen vanuit bomen, ze klimmen er van onderaf op. Ongeveer 20% van de teken is besmet met de Ziekte van Lyme, echter raakt slechts zo’n 2% van de gebeten mensen of dieren daadwerkelijk besmet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:41

[VN] Badminton: alle paarden goed door de keuring
Citaat:
Gisteren is de veterinaire keuring voor de Badminton Horse Trials uitgevoerd. Alle 80 paarden die voorgebracht werden, zijn 'fit to compete' bevonden. In eerste instantie werd Grand Manoeuvre (van Grand Cru) van Laura Collett verwezen naar de holding box. Daar werd hij uiteindelijk ook goedgekeurd.

Vandaag start de dressuur om 10:30 lokale tijd (11:30 Nederlandse tijd). Alice Naber-Lozeman komt vandaag echter nog niet in de ring. Haar dressuurproef staat vrijdag om 12:06 op de agenda. (13:06 Nederlandse tijd).

typos eruit gehaald, en wat logischer zinsopbouw. Verder was ook Piaf De B’Neville van Astier Nicolas pas in tweede instantie goedgekeurd.

Het is me al vaker opgevallen dat de berichten van Equnews echt beroerd zijn, zowel op taalgebied als inhoudelijk. Ik zou voor dit soort nieuws of naar de Horse and Hound of nog liever naar de site van Badminton gaan.

http://www.badminton-horse.co.uk/
http://www.horseandhound.co.uk/
http://www.e-venting.co.uk/
http://eventingconnect.today/
http://eventingnation.com/

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:52

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:56

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:14

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:18

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:58

diverse foutjes in onderstaand bericht:

Onderwerp: Bokker achter het topic: Marleen_vA

[quote="Nayomie"]
Deze maand kwamen we het topic van Marleen_vA tegen. Zij deed?? een prachtig eerbetoon aan haar overleden paard. In haar fototopic liet zij foto's zien van dit mooie gebeuren. Wij waren nieuwsgierig naar meer informatie over Marleen en het uitstrooien van het de as. Daarom hebben wij een interview afgenomen met haar diedatje hieronder kunt lezen.

Voor de mensen die jou nog niet kennen, stel jezelf eens voor.
Ik ben Marleen, 27 jaar oud en wonend in Almere, geboren in Haarlem. Momenteel werkzaam bij dierenasiel Almere sinds maart 2009, en vrijwillig bij hondenschool Almere. Ik heb mijn MBO diermanagement op zak sinds 2012. Ik ben al actief met paarden sinds 1995. Toen zat ik voor het eerst op een pony, genaamd Esther. Tussendoor altijd nog her en der gereden op een fjordenstal in Epe, maar in 1999 begon dan het 'echte' manegelessen in Krimpen aan den Ijssel IJssel. Daar heb ik de meest geweldige pony leren kennen op manege De Waal hoofdletters in een naam, met de naam Bambi. Wij gingen een jaar later verhuizen naar Almere, waar ik nog altijd woon. Daar ben ik uiteraard weer op een manege gaan rijden, tot ik in 2012 mijn eerste eigen(gekochte) paard, Jitze kreeg. Een imposante kruizing trekpaard x fries, groen van 5,5 jaar oud. Al snel volgde in april 2013 ons volgende pony Santos, die op dat moment 10 maanden oud was.

Het eerbetoon is een mooie manier. Heb je het altijd al op deze manier willen doen als Jitze zou komen te overlijden?
Toen Jitze zo plots overleed, wist ik al dat hij gecremeerd zou worden (alleen had ik dit 20 jaar later verwacht...). Dit is toen ook in treinvaart allemaal geregeld. Ik heb toen van zijn manen een ring laten maken met zijn haar erin verwerkt, een wit gouden ketting met zijn as erin, en de rest van zijn as wilde ik uitstrooien. Maar waar? Al snel moest ik aan Schoorl aan Zee hoofdletter
denken, omdat Jitze en ik hier 2 jaar achter elkaar vakantie hebben gehad en Jitze gek was van het scheuren over het strand. Santos en Jitze waren vriendjes en hoe mooi was het idee om dan met Santos in volle rengalop, over het strand, Jitze zijn as uit te strooien. Wel wilde ik de herineringherinnering niet kwijt, dus heb ik dit emotionele moment door Martine van Fotostudio Bellavie vast laten leggen.

Op het moment dat je het asde asuitstrooide op het strand, hoe voelde jij je erbij?
Ik was geconcentreerd, verdrietig, veel gemixte emoties. Ik heb plezier met Santos gemaakt na 'het' moment. We hebben gezwommen, door de meeuwen heen gereden en van de wind door de haren genoten. Dagen voor de fotoshoot elke dag tranen. Het idee dat ik hem los ga laten door zijn as uit te strooien, maar het moment zelf leken de tranen wel op. Eigenlijk kwamen de tranen pas weer toen ik met mijn voeten in de zee stond om de laatste beker uit te strooien. Mijn momentje, ons momentje, vaarwel vriendje...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:48

schreef/ plaatste/maakte, allemaal betere alternatieve

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:35

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:58

In hetzelfde bericht is Eventingteam (in titel en eerste zin) zonder hoofdletter

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:47

Er staan nog wel meer fouten in, even goed redigeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:59

daar staan nog wel meer taalfouten in dat artikel, een keer grondig doorlezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:46

http://www.jumpmediallc.com/news/Jennif ... 1322/10001

ihk het bericht over Jennifer Gates. "ik wil graag alles wat ik kan van hem leren" is een heel slechte vertaling "I am eager to learn everything I can from him".

In zijn algemeenheid:
- de berichten van equnews kunnen regelmatig een kritisch (taaltechnisch) oog gebruiken
- ik zou naar de bron gaan, in dit geval Jump Media, ipv een bericht van een andere nieuwssite over te nemen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:45

en in hetzelfde artikel La SpeZia (niet met een C)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:29

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:18

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:45

en dezelfde taalfout (meervoud ipv enkelvoud) de laatste zin

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:16

Ik vind de tekst nog steeds niet fijn lopen. Nog even los van het feit dat bv eventingruiter en dressuurprofessional aan elkaar geschreven wordt, is het ook erg Vlaams taalgebruik (neem ik aan) en daar is niets mis mee maar op een Nederlandse site zou ik dat toch wat minderen.

voorbeelden:
team van ... , gerepresenteerd door
de duimen leggen
Wouter Decleene liet zich opvallen