Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:37

piendumaitre schreef:
Ach lieve Zammie, gisteren heb ik nieuwsuur gezien en als je ziet hoe onschuldigen vrouwen met hun baby's afgeslacht worden, dan kan dit me niet verbazen.
Je hebt lieve fijne mensen en mensen die heel naar zijn tot en met monsters! Helaas maar waar.

Say whut??? :oo

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Instagram offchorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:53

damian23 schreef:
Ik ben een azijnplasser want ik kan niet begrijpen dat er bokkers als uitje naar een paardenmarkt gaan. En als je er dan wat van zegt, dat dit niet meer van deze tijd is dan ben je inderdaad een azijnplasser, want het valt allemaal wel mee. Ik ben er zelf nooit geweest, maar de filmpjes spreken boekdelen. Sommige paarden zijn zo ontzettend angstig en er is zoveel stress bij die dieren. Paarden op een hoopje die elkaar trappen en niet weg kunnen vluchten. Keiharde herrie.
Afschaffen dus!

https://www.youtube.com/watch?v=mC_bYjUC_4c

Laat ik vooropstellen dat ik je geen azijnpisser vind. Want ik houd ook helemaal niet van dierenleed. En jij mag tegen de markt zijn.

Maar, misschien moet je dat eens doen, met je eigen ogen bekijken. Ik vind sommige filmpjes een vertekenend beeld geven. Wist je dat er ook activisten zijn die enorm treiteren en uitlokken?

Ik ben al meerdere keren naar bijv. de Zuidlaardermarkt geweest en ja, er zijn edities geweest dat het bar en boos was en zo hier en daar gaat het nog wel eens fout maar er is de laatste jaren ECHT iets aan paardenwelzijn gedaan. De zielige paardjes vallen echt mee. Er is volop hooi en water, de paarden staan buiten het feestgedruis, velen hebben dekens om als het slecht weer is. Tja en er staat wel eens een oude merrie, dat doet mij ook pijn maar ja, zien we die ook niet voorbijkomen op Facebook of Marktplaats?
En transporten naar het buitenland is niet iets wat bij de markt hoort. Dat vind ik pas misdadig!! Dat het blijkbaar goedkoper is om dieren naar het buitenland te vervoeren, daar te laten slachten en dan ingevroren weer naar Nederland te sturen. Onbegrijpelijk!

Ik geloof ook dat dit bericht over de Rodermarkt wat overtrokken is, maar misstanden gebeuren overal. Nu zie je het en wat er achter de deuren van al die handelaren gebeurt, dat zie je niet. Ik keur het gedrag van deze handelaar absoluut niet goed!! Maar dat gebeurt dagelijks bij dit soort handelaren, vreselijk.. maar wel de waarheid. Shetjes zijn helemaal niks waard in die mensen hun ogen.
Stap een manege binnen, dikke kans dat het daar ook niet altijd zo top geregeld is.

Ik vind dat als je dan al een markt organiseert, houd het buiten het feestgedruis en zorg voor voldoende hooi en water.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Instagram offchorse

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie