Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ninx

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:36

SCHAF.PAARDENMARKTEN.AF...... middeleeuwse idioten.....

Kom maar op met die petitie!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:23

Brainless schreef:
Ninx schreef:
SCHAF.PAARDENMARKTEN.AF...... middeleeuwse idioten.....

Kom maar op met die petitie!

Jeeh ik ben een middeleeuwse idioot *\o/*

Zeg het maar...ik doe mijn naam eer aan.

Zo blijkt....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 07:55

Elisa2 schreef:
Donkydonkje schreef:
En dan nog steeds zijn er veel mensen die voor de lol naar de paardenmarkt gaan of "Zielige paardjes" kopen op de paardenmarkt. Lekker afschaffen die onzin! Kan me dan ook erg kwaad maken dat er hier op bokt nog steeds mensen zijn die het leuk vinden om naar de paardenmarkt te gaan en er zelfs topics over zijn om gezellig samen erheen te gaan. Als er nu nog mensen zijn die zeggen dat de paardenmarkt niet zo slecht is als wordt neergezet in de media...…. 8)7

Wat denken jullie dan dat er met de paarden en pony's gebeurd die nu op de markt aangeboden worden? Juist fijn als er mensen de "zielige" paardjes nog een 2e kans kunnen/ willen geven.

Anders gaat het allemaal ondergronds van handelaar naar handelaar en er is helemaal geen (toe)zicht over hoe die paarden gehouden, behandeld en verzorgd worden.

Dat is een gekke redenering.

Iets dat je onwenselijk vindt/ afkeurt toch maar doen omdat een dier misschien een tweede kans krijgt?
Dat is hetzelfde als toch een broodfokhondje kopen zodat ie een kans krijgt, toch maar een shirt kopen dat door kinderarbeid is vervaardigd zodat dat kind het niet voor niets heeft gemaakt, toch maar die kiloknaller eten zodat het dier niet voor niets in een hel heeft geleefd....

Iets dat je niet wenselijk vindt moet je boycotten. Het enige echt goede signaal dat je kunt geven is er gewoon niet naartoe gaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:37

Elisa2 schreef:
Lees het hele topic en oordeel dan...hetzelfde geld voor Raafsmits.

Duidelijk dat jullie echt geen idee hebben hoe de handel er in de paardenwereld uit ziet..en dan bedoel ik niet de markt.

Een beetje ervaren paardenmens weet ook hoe er met veulens omgegaan word en hoe je er net wat meer over te zeggen hebt als je gebruik maakt vd staartwortel op de rug, en dat dat veiliger en beter voor het dier is dan om aan het hoofd te staan trekken.

Ik vind het jammer dat er zoveel geroepen word door mensen die niet "weten" hoe het allemaal in elkaar zit, maar wel direct een oordeel hebben klaar staan.

Dat is een aanname.

Waarom zou je er vanuit gaan dat men "niet weet hoe het allemaal in elkaar zit?".
Is het niet JUIST "omdat men weet hoe het in elkaar zit" dat men zich ertegen verzet.
Ik kom van het platteland, de veemarkt vond mijn hele leven zelfs bij mij in de straat plaats. Ik heb veel meer gezien dan me lief is. Juist door het weten, WEET ik wat me tegenstaat.

En wat jonge dieren betreft. Ook daar biedt voortschrijdend inzicht uitkomst.
Als wij vroeger de veulens ontwormden en halsterden ging dat er vrij ruig aan toe. Nieuwe inzichten maken dat je het veel beter voorbereid waardoor het uiteindelijk geen strijd hoeft te zijn.

Enfin... ik denk dat het handig is te weten "hoe iets werkt" alvorens je ertegen te verzetten soms, maar sommige zaken zijn heel klip en klaar niet wenselijk. Daar hoef je geen ervaringsdeskundige voor te zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:33

MarjanB schreef:
Nog even en de partij van de dieren verbied alles rondom waar bokt op draait. Nu willen ze de WEG in NL blokkeren, dan wordt het wedstrijden en uiteindelijk mag niemand meer op een paard zitten.

Dierenmishandeling is nooit goed te praten. Maar er is nog een verschil tussen koetsiekoetsiekoe en nuchter met een dier omgaan. Een dier is geen mens, wij hebben zorg over ze maar dat betekent niet dat dieren zo denken en voelen als mensen.

Ik ben het vrijwel op alle fronten oneens met je.
De mens gaat zeer onethisch om met vrijwel alle dieren; slachtdieren, melkvee, de habitats van wilde dieren vernietigen.
Geen dier is zo vernielzuchtig, destructief en ego gedreven als de mens. Een stuk slimmer als de mens dus. Het is maar goed dat ze niet zo voelen en denken als wij, dan zou het pas echt een chaos zijn.

Veel dieren zijn intelligenter dan de gemiddelde mensenkleuter. Dus als intelligentie en denkniveau bepalend zijn voor hoe je ermee om mag gaan, dan mogen we kinderen en verstandelijk beperkten ook aan bomen binden, met stokken meppen, de hele dag in de klote herrie zetten en uiteindelijk dodelijk vermoeid op transport naar Italië zetten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie