Voorzitter trekpaardvereniging aan de kant gezet

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mariska_28

Re: Voorzitter trekpaardvereniging aan de kant gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:29

Net zo doen als bij de honden..
Ik kan in Amerika een gecoupeerde boxer kopen, maar die mag ik in Nederland (en heel Europa volgens mij) niet showen. Ondanks dat hij uit een land komt waar couperen toegestaan is.

En daarnaast moet de Europese unie eens wat meer werk maken van de landen waar het nog steeds wel gebeurd.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:04

Nee hoor, je kunt er verder nog alles mee doen, bos in, rijden, mennen, gewoon genieten van je paard. Ik vind het super dat ze eindelijk doorzetten, hoog tijd!

Ik zag gisteren een gecoupeerde doberman (oren en staart) en het beest viel gewoon op, waarom zou je zo'n verminkte hond willen? Gelukkig was dit een uitzondering, en hopelijk gaat het met de paarden straks ook zo dat de gecoupeerde dieren de uitzondering zijn..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:02

Gloa schreef:
@mariska; dus omdat fokkers stug bleven couperen mag je als gebruiker straks nergens meer met je paard aan meedoen?

Euhh.. Ja? Je hebt willens en wetend een 'tegen de wet verminkt' dier gekocht. Daarmee ben je in mijn ogen net zo schuldig aan het in stand houden van deze barbaarse praktijk. Het is niet dat het bij de aanschaf niet opviel ofzo..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie