Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:03

judithM schreef:
Laten we ook eens wat verstandiger fokken met op voorhand al 'kansloze'
shetlanders..... scheelt een hoop leed.

Precies dit, maar dat geld wat mij betreft voor alle kansloze paarden.
Er is een overschot en dat mag wel drastisch minderen. En ja, wat mij betreft mogen paarden markten verboden worden. Puppy markten zou men ook niet appricieren dus waarom paardjes wel!?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:24

Happinez schreef:
RaafSmits schreef:
@ Happinezz; Wat is het verschil met dieren in of buitenshuis houden?
Hebben ze daardoor minder gevoel of waarden?
Ervaren die minder stress/ pijn en ongemak?

Niet zo zeer binnen of buitenhuis of minder waarden maar er zit wel degelijk verschil in beleving/ hechting/ intelligentie van diersoorten. Daarom vind ik een hond en paard geen vergelijking.

Ik heb mijn paarden allen bij huis en dat zijn er veel. En ja, ik houd net zo veel van hen als van mijn erf honden.
Maar daar ging de vergelijking niet om die ik eerder noemde. Hoeveel tegenstand is er niet geweest tegen bijv een ,,vogeltjes markt,, in Antwerpen waar van alles te koop was. Dat mag hier niet. Waarom paardjes dan wel nog steeds!?
Ook ik heb bij toeval eens op een paardenmarkt in Wanroij gelopen omdat ik op het naast gelegen terrein wedstrijd had. Ik kan veel hebben maar hoe die dieren de (aftandse) wagens opgeslagen werden dat was niet o.k. En die personen zijn die er in handelen zijn mijn types ook niet maar smaken verschillen.

Popstra

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:00

Ken anders zat voorbeelden (lees de topics hier op Bokt maar) van mensen die zomaar een paardje kopen en wanneer dat dier dan een mankement krijgt ze geen kosten er aan willen/kunnen spenderen....
Geld dus wel zeker ook voor paarden.

Popstra

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:33

Helemaal met Knolselder eens dat het over en ondoordacht fokken eens aan banden gelegd moet worden!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie