Paard schrikt en springt met ruiter en al kanaal in

Moderators: Shanna, khirshanta, Hanmar, Amaryllis, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Paard schrikt en springt met ruiter en al kanaal in

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:00

Je wilt ook niet zo voorover bij het paard hangen als hij in het water ligt. Ik heb er ook wel eens eentje boven water gehouden, die wisselde op een bepaald moment met enige regelmaat van chill aan de kant wachten, naar het opgeven en zich achterover het water in laten zakken en opeens de voorbenen toch weer met veel kracht op de kant gooien. Zelfs bij zijn neus staan was al riskant. Door het touw strak te houden kon je hem zowel bij het achterover het water in laten zakken langer boven water houden als dat wanneer hij zo naar voren sprong het touw opeens los kwam te staan en je dus naar achter (en dus buiten bereik) kukelde. Maar meer dan eens kwamen de hoeven toch akelig dicht bij mijn hoofd. En dan sta ik dus pas afstand te houden bij de neus, laat staan dat je voorover gebogen bij de schoft aan het hengelen bent, dan zit je opeens bewusteloos onder het paard onder water vrees ik.

Maar geweldig dat het gelukt is en dat het zo te zien goed gaat met iedereen.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie