Marieke van der Putten wint Zware Tour KNHS Indoor

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Marieke van der Putten wint Zware Tour KNHS Indoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 18:18 Tip de Nieuwsredactie

KNHS
Dressuur, KNHS

Marieke van der Putten is de overtuigende winnares geworden van de titel in het KNHS Indoorkampioenschap Zware Tour. Met Glock's Federleicht won de amazone beide proeven. Zilver ging naar Adelinde Cornelissen met Zephyr, Lynne Maas won met Uranium W brons.

In de gisteren verreden Grand Prix was de voorsprong van winnares Van der Putten op haar naaste concurrenten met ruim drie procent behoorlijk groot. Vandaag in de Kür werd het door wat spanningsfoutjes in de piaffe en passage van Glock´s Federleicht toch nog even spannend. Het zeer sterke galopgedeelte bleek echter meer dan genoeg om toch als winnaar uit de bus te komen van de Schaap en Citroen prijs.
Ook Adelinde Cornelissen ondervond met Zephyr wat problemen in met name de piaffe en moest vandaag genoegen nemen met de derde plaats. In het overall klassement eindigde de amazone wel op de zilveren positie. Tweede in de Kür en derde in het kampioenschap werd Lynne Maas met de fraaie Uranium W.

Voor Van der Putten was het vandaag een van de laatste keren dat ze als amazone van werkgever Glock in de ring verscheen. Binnenkort stop Van der Putten als stalamazone bij team Glock en gaat zelfstandig verder. Marieke vertelt daarover, "natuurlijk is het jammer om zulke goede paarden, waar je zo intensief mee gewerkt hebt, achter te laten. Ik weet echter ook zeker dat er weer mooie dingen op mijn pad gaan komen."
Over haar proef vertelt Van der Putten: "De piaffe was vandaag wat moeilijk en daardoor ook de overgangen naar de passage. Normaal kun je de merrie heel harmonieus door de proef laten lopen, dat is juist een van haar grootste kwaliteiten. Vandaag kregen we wat meer spanning dan normaal, ik denk ook een beetje door de vermoeidheid.”

Bondscoach Rien van der Schaft was ook van de partij in Ermelo. Van der Schaft: "Ik heb zeker een aantal belofte combinaties aan het werk gezien, maar het gat naar de internationale top is voor deze groep nog wel behoorlijk. Maar ik heb absoluut ruiters en paarden met potentie voor de toekomst gezien."

Top 3 KNHS Indoorkampioenschap Zware Tour
1. Marieke van der Putten (Apeldoorn) – Glock´s Federleicht, 74.639% (74.070% en 75.208%)
2. Adelinde Cornelissen (Nijkerk Gld) – Zephyr, 72.786% (71.030% en 74.542%)
3. Lynne Maas (Schiedam) – Uranium W, 71.777% (68.970% en 74.583%)

video

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier.

Riel

Re: Marieke van der Putten wint Zware Tour KNHS Indoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:57

Het blijft een vreemde keuze om een dergelijke stal te verlaten...Net nu ze steeds meer op hoger niveau mag uitkomen. Maar bon, ze zal wel weten wat we doet :-)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:02

Waarom? Er staan genoeg mensen in de rij die dolgraag willen dat zij hun paarden gaat rijden. Daar kan ze meer mee verdienen plus haar eigen tijd indelen. Ik denk dat er flinke druk op je schouders zit als je voor Glock rijd.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:04

Riel schreef:
Het blijft een vreemde keuze om een dergelijke stal te verlaten...Net nu ze steeds meer op hoger niveau mag uitkomen. Maar bon, ze zal wel weten wat we doet :-)

Tja...wanneer zet je de stap dan wel? :Y) Als iemand anders de jonkies van je overneemt? Als je in het Olympisch kader zit? Of als je nèt NIET naar de Spelen mag omdat Gal & HP al gaan?

Ik snap het juist wel. Zo'n stap moet je zetten als je in 'the flow' zit en op een hoogtepunt bent +:)+

edit: Het ligt er denk ik ook al wat voor type persoon je bent. Zo groot geworden in het Glock team zal je altijd de 'keerzijde' hebben dan er mensen zijn die van mening zijn dat je dat alleen maar bereikt hebt vanwege de middelen die je had. Ik snap wel dat er mensen zijn die de drive hebben om te 'bewijzen' dat ze het zelf ook prima redden. Soort van, échte eer voor jezelf behalen

TROY (2019) & LAYS (2014)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:17

Als je voor zo'n sterke stal mag werken? Niet :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:36

Riel schreef:
Als je voor zo'n sterke stal mag werken? Niet :-)

Waarom niet?
Heb je ervaring van dicht bij?

Bij Glock werken is ook gewoon hard werken... En kan zich ook een minder leuke situatie voordoen.

Daarbij, het zit in de natuur van de mens om zich te willen blijven ontwikkelen. Om vooruit te gaan... Dus al is er helemaal niets aan de hand, geef ik Marieke helemaal groot gelijk. Blijven is stilstaan... Verandering kan je alleen bewerkstelligen door buiten je comfortzone te treden...

Flipping furniture goes Dutch: @jayflippingsjaan

Rozepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:46

Eeuwig zonde dat ze stopt met rijden voor Glock, maar voor haar waarschijnlijk een goeie stap :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie