[VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Mondy

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:48

Ik kom ze regelmatig tegen als tegenspel voor ME en zie daar hoe ze getraind en behandeld worden. Niks mis mee imo! Enthausiaste lieve dieren (op een deugniet her en der na :D ) en ruiters/amazones die er gek mee zijn en netjes rijden ondanks de stress momenten.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
viewtopic.php?f=256&t=1936148&p=98398480#p98398480
Be a appaloosa in an arena of sorrels.Met een 'Kerstmuts'

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:58

Ik denk dat het voor de politie moeilijk is om er tussen te komen in deze tijd. Ze hadden ook interesse in een paard dat ik verkocht (boven de 3.000 euro, dus dat budget lijkt nu niet van toepassing), maar die was binnen een dag weg. Er is zoveel vraag naar brave en gezonde paarden, dat weinig verkopers zitten te wachten op een proefperiode van twee weken...

Gezocht: xxw (zéér wijd) ponyzadel van 15 of 15,5 inch.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:14

In Israël gebruiken ze ook friezen en hier in Groningen loopt er ook 1. Riemer van 166cm (meende ik). >Klik<
Naar mijn idee zouden PRE's het wel goed kunnen doen, of Cruzado's (kruisingen). Ze kunnen alleen wat eenkennig zijn maar gaan voor je door het vuur, zijn vaak koel in het hoofd (gebruikt voor shows etc.) en barok (stevige hals etc.) Maar als je boven de 165cm moet zitten betaal je gouw al best wat, maar een paar van deze schimmels zou wel een leuke toevoeging zijn :D

Dan heb je alleen wel wat poetswerk :o

InekeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:36

Wij hebben vorig jaar een 4j paard aan de NL politie gekocht. Ruin van 1,71 met een afvlakking waardoor hij als dressuurpaard net niet het door ons gewenste bedrag kon opbrengen. Hij is verkocht voor 8900,00 euro en doet nu fijn dienst zeggen ze.
De paarden worden op en top behandeld en verzorgd, niks mis mee!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:38

Hoog bedrag zeg! Dat is wel wat anders dan de 3000 die hier genoemd word.

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

InekeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:43

Gefeliciteerd Sanso!
Wat een grappig onderschrift... Fjorden zijn zo enorm leuk en lief!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:47

Dankjewel! Zouden prima politiepaarden zijn, alleen missen ze een aantal CM haha!

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

Daancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:57

Komen de politiepaarden eigenlijk wel buiten? Ik kom heel vaak langs de stallen van de bereden politie in Amsterdam. Daar zijn wel weitjes/paddocks afgezet maar ik heb daar nog nooit een paard gezien. Niet in de zomer en niet in de winter. Dat maakt het misschien ook niet erg aantrekkelijk, veel mensen willen toch dat hun paard bij een nieuwe eigenaar (veel) buiten komt.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:02

Ja zeker, over algemeen komen ze dagdeel buiten. Maar ze worden natuurlijk ook veel (overdag) ingezet, zeker als alle ruiters zelf in dienst zijn. Dan zijn er veel de hort op.

In Groningen gaan ze naast elke dag paddock, regelmatig volledige dag op de wei en als ruiter op vakantie gaat, gaan ze ook met vakantie de wei op. :j

FjorYou! Kleur fokkerij
https://m.facebook.com/FjorYou?fref=ts&_rdr

Gio: Eerste goedgekeurde Rodblakk Fjordenhengst.
http://www.bokt.nl/markt/ad/437157/rodb ... er-dekking

Daancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:19

Amber_ schreef:
Ja zeker, over algemeen komen ze dagdeel buiten. Maar ze worden natuurlijk ook veel (overdag) ingezet, zeker als alle ruiters zelf in dienst zijn. Dan zijn er veel de hort op.

In Groningen gaan ze naast elke dag paddock, regelmatig volledige dag op de wei en als ruiter op vakantie gaat, gaan ze ook met vakantie de wei op. :j

Goed om te horen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:43

8nnemiek schreef:
Ik vraag me nog altijd af waarom ze niet meer zware koudbloeden gebruiken. Bomproof, werkwillig en het imponeert toch iets meer dan een dribbelende warmbloed :))

idd het trekpaard van mijn man zou perfect aan die eisen voldoen, harde werker en een gouden karakter!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Malissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:37

Mijn paard is ook verkocht aan de politie. Hele nette prijs voor gekregen en zeker niet het budget wat hier rond gaat. Ik ben na een jaar wezen kijken en hij zag er top uit! De verzorging is echt goed. Hier spreek ik over Nunspeet. Geen idee hoe het bij andere is. Ik ben blij dat hij daarheen is gegaan en ik zou het zo weer doen. :D Heel fijn traject van te voren en ik werd super op de hoogte gehouden na aankoop. Met de open dag mocht ik hem stiekem even knuffelen na zijn nachtdienst! :z Ze hadden zijn stal gedeelte afgeschermd voor de rust!

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:57

Ben dan toch wel benieuwd waar die bedragen vandaan komen. Iets met een klok en een klepel dan denk ik?

Punt blijft wel dat de markt op dit moment gewoon moeilijk is. Er staat niet veel te koop en wat te koop staat is zo weg. Dat probleem hebben particulieren nu en de politie dus waarschijnlijk ook.

Chaplin du Keske Z (Crown Z x Jus de Pomme )lieve Chap rust zacht voor altijd in mijn hart
Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)
Cato (Shet x Welsh)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:08

SusanH schreef:
Ben dan toch wel benieuwd waar die bedragen vandaan komen. Iets met een klok en een klepel dan denk ik?

Punt blijft wel dat de markt op dit moment gewoon moeilijk is. Er staat niet veel te koop en wat te koop staat is zo weg. Dat probleem hebben particulieren nu en de politie dus waarschijnlijk ook.

Het is in ieder geval een aanzienlijk hogere prijs dan dat je normaal voor een recreatief paard krijgt bij een recreant.

"Jan, Mijn manegemaatje, ik zal je missen voor altijd"

Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:05

Ik was de eerste die €3000 noemde, 13-14 jaar geleden was het de begin van de rescessie en dat was dde gemiddelde prijs dat ze voor een paard betaalde (ik heb eind 2005 mijn paard verkocht, uiteindelijk niet aan de politie, omdat ze te laat reageerde en laag boden vanwege het overschot). Zoals ik al zei, ik heb geen flauw idee van het huidige budget.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:11

Ik vind die koudbloeden toch wel gaaf staan hoor!

Lang niet alle asieldieren zijn beschadigd voor het leven. Op zoek naar kat/hond/knaagdier/vogel? Kijk eerst even hier! https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:39

Mijn paard ook in het voor traject gehad, wouden ze dan voor 4500 kopen, prima bedrag. Vriendin van mij heeft hem voor 7500 2 jaar geleden verkocht aan de politie, het varieert denk ik gewoon! Ze willen best betalen voor een braaf paard :) mijn paard was net iets te schrikkerig om echt politie paard te worden dus na 5 dagen bij de politie kwam hij weer terug, toffe filmpjes gekregen met wat ze hebben gedaan enz! Denk dat ze goed voor de beesten zorgen :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 01:21

Voor mij zou het er aan liggen of de paarden minimum overdag buiten komen ja of te nee om hem aan te melden.
Minder als dat voor een paard buiten komen vind ik een vorm van dierenmishandeling en zou ik dan mijn paard ook niet naartoe willen doen.
Helaas valt daar niets over te lezen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 06:16

Omdat dat ook niet zo te zeggen is. Als ze bijvoorbeeld nachtdiensten hebben gehad, zijn sommige echt moe. Fysiek maar ook zeker geestelijk. Dan zie je ze vaak ook juist lekker juist in het stro liggen. Dat verschilt echt per locatie, per dag en per paard :j

FjorYou! Kleur fokkerij
https://m.facebook.com/FjorYou?fref=ts&_rdr

Gio: Eerste goedgekeurde Rodblakk Fjordenhengst.
http://www.bokt.nl/markt/ad/437157/rodb ... er-dekking

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:47

Ken ook iemand, die haar paard aan de politie heeft verkocht. Kreeg een net bedrag, en hij heeft het hartstikke goed!
Toen mijn merrie te koop stond, belden ze ook meteen. Maar dat leek ons geen goede voor bij de bereden politie, hihi.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:10

Mijn 15 jarige merrie voldoet aan alle eisen. Die zou echt genieten van ritjes over straat met veel mensen en veel verkeer. Ik wil haar nog eens meenemen met een buitenrit over de Grote Markt in Groningen. Trailer bij Ikea en zo een rondje stad. Doet het zelfs bitloos en ijzerloos.
Ik denk dat de paarden best goed verzorgd worden bij de politie. Ze moeten ook wel, maatschappelijke druk.

Bob Marley : "Who are you to judge the life I live? I am not perfect and I don’t have to be! Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean". Nobody is perfect, so I am nobody :D

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:51

Dat ze trouwens goed voor de paarden zijn geloof ik zeker. Het heeft alleen niet met maatschappelijke druk te maken denk ik. Maar simpelweg met de noodzaak om ze goed te houden voor het werk. Ze trainen een aantal keer per jaar bij de pensionstal waar ons paard gestald staat. Is goed voor de houding en zit van de ruiters, en voor de paarden leuk om ze fris te houden in het hoofd. Dan gaan ook de oudere paarden mee, die zijn weer uitermate geschikt om onervaren agenten op te leiden. Dat die paarden dat op die leeftijd nog kunnen, en heel goed mee komen (waren rond de 20 of net iets ouder) zegt mij genoeg. Ze konden nog prima over een boomstam springen en een lekker stukje galopperen.

Chaplin du Keske Z (Crown Z x Jus de Pomme )lieve Chap rust zacht voor altijd in mijn hart
Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)
Cato (Shet x Welsh)

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:06

Feelsoproud schreef:
eenitraM schreef:
Als je als eigenaar daar al bang voor bent, dan moet je als eigenaar helemaal je paard niet verkopen want volgens mij hebben politiepaarden betere zorg dan een gemiddeld Boktpaard.

In nederland is het misschien helemaal anders:
Een collega van mij heeft jaren bij de bereden politie gewerkt in belgie,en als ik haar verhalen hoor...
Geen haar op mijn hoofd dat er nog over zou denken een paard aan hen te verkopen!!

In Nederland zijn ze wel goed voor de politie paarden,
dat is bekend.
Maar ik zou mijn paard ook niet aan de politie willen geven

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:27

*Burp*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:11

Nou de mijne kwam niet in aanmerking, nou dan niet.
Heb zo ongeveer het perfecte paard staan voor de politie voor weinig geld :+