[VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

sanso

Re: [VIDEO]Bereden politie is op zoek naar 40 nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:15

Wat heb je dan?

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:21

Bomproof 7 jarige engels volbloed.
Gewend met groot en klein verkeer, kan een sprong maken is netjes dressuurmatig opgeleid.
Zeer rustig en stabiel karakter kijkt van niets op of om. Door alles en iedereen te rijden
Doet gewoon eigenlijk precies wat je vraagt.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:22

Goh wat gek, wel groot genoeg?

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:51

Ja ca. 1,65. Bruin paard. Het probleem zal zijn dat hij nog hengst is, maarja dat is kwestie van laten castereren als hij goed genoeg is. De prijs is daar ook zeker naar dat ze hem dan nog voor een leuk bedrag hebben.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:53

Misschien te netjes dressuurmatig opgeleid? Als ze te goed voor druk wijken zijn ze natuurlijk niet handig in het uit elkaar drijven van groepen mensen

The truth is that the world is full of dragons, and none of us are as powerful or cool as we’d like to be. And that sucks. But when you’re confronted with that fact, you can either crawl into a hole and quit, or you can get out there, take off your shoes, and Bilbo it up.

― Patrick Rothfuss

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:55

Sintara schreef:
Misschien te netjes dressuurmatig opgeleid? Als ze te goed voor druk wijken zijn ze natuurlijk niet handig in het uit elkaar drijven van groepen mensen

dat lijkt mij behoorlijke onzin

Amara V. Elegant M. Ibamara V. Zep x Uriant
Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:57

Bij Engels volbloed denk ik aan niet lomp, drammerig genoeg.
ik vind het vriendelijke paarden die je niet snel tegen mensen aan kan laten botsen.
Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar ze moeten toch wel het karakter hebben om door te duwen.
Laatst bijgewerkt door enjoymyhorse op 11-10-18 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:04

pillow schreef:
Sintara schreef:

dat lijkt mij behoorlijke onzin

Mij ook.

Denk eerder het hengst zijn.

Je kan hem niet echt op proef nemen(in hun believing denk ik) en een paard kan ook een behoorlijke terugval krijgen na castratie.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:08

De ene volbloed is de andere niet.
Dit is echt daadwerkelijk een paard waarvan ik denk, ja deze zou daar zeer geschikt voor zijn.
En dat zeg/denk ik echt niet snel.
Eentje die rustig kan staan wachten, maar ook als de ruiter er om vraagt aan het werk gaat en doet wat je zegt. Dit is geen fragiel rillerig volbloedje.
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:22

Het paard waarvan ik weet dat ie naar de politie is gegaan liep dwars door het hek toen die vrouw kwam longeren. Paard vond het wel best, van het principe ´als jij niet stuurt ga ik gewoon rechtdoor en hard ook´. Hij heeft ook nog soort van naar haar gesteigerd toen ze hem een beetje te snel bij het hoofdstel wou pakken.

Ze vond het allemaal prachtig := . En dat terwijl ik me kapot stond te generen :')

edit: maar ik weet natuurlijk niet of hij er ook is gebleven

The truth is that the world is full of dragons, and none of us are as powerful or cool as we’d like to be. And that sucks. But when you’re confronted with that fact, you can either crawl into a hole and quit, or you can get out there, take off your shoes, and Bilbo it up.

― Patrick Rothfuss

Malissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:51

kyrkelover schreef:
Ja ca. 1,65. Bruin paard. Het probleem zal zijn dat hij nog hengst is, maarja dat is kwestie van laten castereren als hij goed genoeg is. De prijs is daar ook zeker naar dat ze hem dan nog voor een leuk bedrag hebben.

Het hengst zijn is inderdaad het probleem. Hengsten zijn eigenlijk al uitgesloten staat er op de site van de politie.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:57

Ja en ik ga hem niet castereren zodat hun hem kunnen uitproberen om vervolgens wellicht te zeggen neuh toch niet haha.
Hij staat hier immers naast merries op stal en in de wei en door kleine kinderen te rijden. Dus voor mij niet nodig. Snap uiteraard dat het voor hen veel makkelijker zou zijn. Maarja over zulke zaken zijn afspraken te maken voor het risico van castereren etc.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:31

Wel een rete gaaf paard zeg! Het is dat mijn wei al vol is...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:15

Maar dan is het logisch dat hij dus niet geschikt is ;). Politie kan niet met elke eigenaar aparte afspraken maken, dat is geen doen.

FjorYou! Kleur fokkerij
https://m.facebook.com/FjorYou?fref=ts&_rdr

Gio: Eerste goedgekeurde Rodblakk Fjordenhengst.
http://www.bokt.nl/markt/ad/437157/rodb ... er-dekking

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:20

Hoezo met iedere eigenaar. Je kunt toch afspreken voor verkoop moet hij geruind, risico voor verkoper.
Maar goed ik hoop dat ze de benodigde perfecte 40 paarden gaan vinden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:40

Nee en ik snap dat ze dat dus niet gaan doen. Een hengst op proef is niet handig op de stallen, fietsten etc. (En ja, ik heb zelf ook een schaapmakke hengst!! Maar zelfs ik vind het vragen om problemen hengsten te hebben bij de politie. In sommige formaties tijdens een dienst, is het echt niet handig)

Daarnaast, zoals al gezegd is, zijn de risico s tijdens proef weken voor politie. Dus risico qua castratie gaan ze niet doen. Dan gaan ze dus idd een aparte afspraak aan en dat doen ze niet. Als ruin zou hij bijvoorbeeld zo geschikt kunnen zijn :j maar dus nu als hengst niet.

FjorYou! Kleur fokkerij

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:09

Laten we wel wezen zij zoeken paarden die ook nog eens aan een hele waslijst eisen moeten voldoen.
Voor mij hoeft die van mij trouwens absoluut niet naar de politie, sterker nog zie hem veeel liever ergens anders heen gaan.
Dacht alleen zal hem eens aanmelden gezien hij het enige paard is waarmee ik de afgelopen jaren gewerkt heb waarvan ik denk dit zou nog wel eens iets voor ze kunnen zijn. Het is dus niet dat ik het jammer vind oid dat hij afgewezen is.
Denk overigens dat het soort paarden die ze zoeken met dito wensenlijst je toch wel aan minimum €5000 moet denken. En dat vind ik dan nog spotgoedkoop.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:10

Toch lijkt het als het je een beetje frustreert :j. Er zijn hier al bedragen genoemd tegen de 9000 euro aan. Dus ze willen dus prima betalen voor een paard wat voldoet

FjorYou! Kleur fokkerij

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:28

Duur grapje voor de politie zeg of moeten degene die bij de bereden politie willen deze paarden zelf bekostigen?

En nee alles behalve gefrustreerd

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:36

Nee "Politie" betaald idd en ruiters krijgen een "eigen" paard toegewezen waar ze hun diensten mee doen.

FjorYou! Kleur fokkerij

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:42

Nu heb ik eigenlijk geen paard te koop, maar de mijne zou het prima hebben bij de politie. Die vindt juist drukte enzo leuk.
En het afwijzen zal inderdaad het feit hengst zijn. Ik wil ook geen hengst zomaar op stal. Ben inderdaad een keer van stal verhuisd omdat de stalhouder ineens vond dat een hengst welkom was. Maar ik snap ook dat jij niet castreert voor verkoop.

Bob Marley : "Who are you to judge the life I live? I am not perfect and I don’t have to be! Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean". Nobody is perfect, so I am nobody :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:29

Kinke schreef:
waarom mogen ze niet bont zijn?

Toch best vreemd want hier in boxtel loopt er wel een die bont in bij de bereden politie

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:57

germie schreef:
Nu heb ik eigenlijk geen paard te koop, maar de mijne zou het prima hebben bij de politie. Die vindt juist drukte enzo leuk.
En het afwijzen zal inderdaad het feit hengst zijn. Ik wil ook geen hengst zomaar op stal. Ben inderdaad een keer van stal verhuisd omdat de stalhouder ineens vond dat een hengst welkom was. Maar ik snap ook dat jij niet castreert voor verkoop.

Nu heeft dit niets met de politie te maken, maar ik vraag mij dan af waarom verhuizen.
Omdat jij bang bent voor het woord hengst of was deze onhandelbaar?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:03

kyrkelover schreef:
germie schreef:

Nu heeft dit niets met de politie te maken, maar ik vraag mij dan af waarom verhuizen.
Omdat jij bang bent voor het woord hengst of was deze onhandelbaar?

Nee, maar in 2007 had ik op 26 december een prachtig kerstveulen omdat de stalhouder zijn hengst (welliswaar met opzet) bij mijn merrie had laten lopen. Ja, het heeft gelukkig goed uitgepakt, merrie heeft er niets aan overgehouden en het was een heel mooi veulen. Maar ik heb een paard om te rijden, dus ik moest toen 6 weken uit de sport na de geboorte (heb tot 18 dagen voor de geboorte nog gewoon wedstrijden gereden, dat ging gelukkig). Dat wil ik niet nogmaals.
Waar ik nu sta staan ook 2 hengsten. Maar die zijn leuk en gedragen zich. Zijn als veulen gekomen en worden met meerdere stroomdraden bij de merries weggehouden. Ik ga ze straks hopelijk zadelmak maken. Maar als het beleid is geen hengsten en dan ineens wel en de hengsten mogen gebruik maken van dezelfde paddocks als de ruinen en merries, dan ga ik weg ja. Simpel omdat ik niet nog een keer een ongevraagd veulen wil. Dat ik toen weggegaan ben heeft wel even geduurd, ik heb het netjes aangezien, maar op een gegeven moment MOEST MIJN MERRIE maar midden in de zomer op stal omdat die domme hengst door de draden gegaan was om bij mijn merrie te komen. Dat heb ik geweigerd, is niet mijn probleem dat die hengst nog ballen heeft en de eigenaar een castratie te duur vindt. De afspraak was namelijk dat het hengstveulen in het voorjaar gecastreerd zou worden, dat kon de eigenaar niet betalen en dus bleef ie langer hengst. Tja, maar mijn merrie als enige merrie op die pensionstal is dan niet het probleem, het is echt die hengst. En daarna kwamen er nog 2 hengsten waar ook mee gedekt werd. Toen ben ik inderdaad weggegaan.
Ik ben dus 2 keer verhuisd wegens hengsten. 1 keer dus toen ik achter de dracht van mijn merrie kwam. En dus toen er opeens zelfs 3 van die hengsten op stal waren en mijn merrie gewoon in het gedrang kwam doordat die beesten ook gewoon overal mochten lopen.
Nu wordt het netjes gescheiden en is er niets aan de hand.

Bob Marley : "Who are you to judge the life I live? I am not perfect and I don’t have to be! Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean". Nobody is perfect, so I am nobody :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:07

Citaat:
Nee, maar in 2007 had ik op 26 december een prachtig kerstveulen omdat de stalhouder zijn hengst (welliswaar met opzet) bij mijn merrie had laten lopen. Ja, het heeft gelukkig goed uitgepakt, merrie heeft er niets aan overgehouden en het was een heel mooi veulen. Maar ik heb een paard om te rijden, dus ik moest toen 6 weken uit de sport na de geboorte (heb tot 18 dagen voor de geboorte nog gewoon wedstrijden gereden, dat ging gelukkig). Dat wil ik niet nogmaals.
Waar ik nu sta staan ook 2 hengsten. Maar die zijn leuk en gedragen zich. Zijn als veulen gekomen en worden met meerdere stroomdraden bij de merries weggehouden. Ik ga ze straks hopelijk zadelmak maken. Maar als het beleid is geen hengsten en dan ineens wel en de hengsten mogen gebruik maken van dezelfde paddocks als de ruinen en merries, dan ga ik weg ja. Simpel omdat ik niet nog een keer een ongevraagd veulen wil. Dat ik toen weggegaan ben heeft wel even geduurd, ik heb het netjes aangezien, maar op een gegeven moment MOEST MIJN MERRIE maar midden in de zomer op stal omdat die domme hengst door de draden gegaan was om bij mijn merrie te komen. Dat heb ik geweigerd, is niet mijn probleem dat die hengst nog ballen heeft en de eigenaar een castratie te duur vindt. De afspraak was namelijk dat het hengstveulen in het voorjaar gecastreerd zou worden, dat kon de eigenaar niet betalen en dus bleef ie langer hengst. Tja, maar mijn merrie als enige merrie op die pensionstal is dan niet het probleem, het is echt die hengst. En daarna kwamen er nog 2 hengsten waar ook mee gedekt werd. Toen ben ik inderdaad weggegaan.

Ja nee dat is een compleet ander verhaal inderdaad, maar ik las het nu als hengstenhouder vind een hengst op stal ok dus ik vertrek.