Deel kudde Konikpaarden gaat verhuizen uit Oostvaardersveld

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, benangelique, Dani, Shanna, khirshanta

Daks

Re: Deel kudde Konikpaarden gaat verhuizen uit Oostvaardersveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:10

Afbeelding

OH Wat hebben zij het nu slecht.

Beesten zijn veel te ver en de voerders houden geen rekening met de gevolgen die zij veroorzaken.

Daks mijn alles

Witchcraft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:12

NenaC schreef:
want jullie hebben allemaal al geprobeerd om tientallen veulens per jaar te verkopen?
denk het niet, dan zou je wel anders praten. maar voor zover de discussie , fijn dat deze ergens anders heen kunnen.

Nee, jij wel? ;) Wat ik wel zie, zijn de vragen naar Koniks. Dus: Genoeg vraag.

MIJN "VEULEN" TE KOOP! https://www.bokt.nl/markt/ad/487188/levensgroot-veulen
After all this time?...………...ALWAYS.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:52

SandravdB schreef:
NenaC schreef:
want jullie hebben allemaal al geprobeerd om tientallen veulens per jaar te verkopen?
denk het niet, dan zou je wel anders praten. maar voor zover de discussie , fijn dat deze ergens anders heen kunnen.

Niet tientallen veulens per jaar, laatst wel negen tegelijk gelijk vanaf franse grens slachthuis naar nederland gehaald met een groep meiden, er was bij de ene vrouw die besloten heeft zelf toch een veulen te houden genoeg aanvraag of er nog een veulen beschikbaar was, die had er zo nog acht zonder problemen kunnen herplaatsen op dat moment, dus ja er is vraag naar.

Dit gaat volgens mij over mijn Vaiana, ik heb toen zoveel berichten gehad voor haar.. Er is echt wel vraag naar Koniks, en ja wij hebben er toen een aantal uit het slachthuis gehaald en voor allen een huis gevonden binnen no time..

Meer foto's en video's van Martje, Jack, sia, Rosa en Vaiana zien kijk dan op onze FB: https://www.facebook.com/Dreamteammartj ... Gu4Namea1I
het youtube kanaal over Fjord Martje en tinkertje Jack :D http://www.youtube.com/user/teiger150
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:01

Hoge Veluwe. Utrechtse Heuvelrug. Plek zat. Of zelfs DRENTHE fcol! :)

My friends are big, furry, and weigh 500 KGs! (and they have hooves!)

(_) (_) (_) (_)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:56

Nou, ik ben erg blij dat boswachter Mikal dat eindelijk toegeeft, dat de draagkracht niet toereikend is.
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar dan heb je toch wat (?)

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:44

Je weet dat het over de OVV gaat en niet over de OVP? Een ander gebied dat op een andere manier beheerd wordt.

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:02

Karl66 schreef:
Je weet dat het over de OVV gaat en niet over de OVP? Een ander gebied dat op een andere manier beheerd wordt.

Mawah, zit 2 bermen tussen en een weg...zelfde mensen die het in beheer hebben. Wordt ook wel de beste kudde genoemd. De meeste foto's met "gezonde" paarden komen van dat terrein af...

My world has been beaten to pieces.
There's no day to go by that I do not think of you two.
R.I.P. pap 04-12-2008
R.I.P. mam 31-08-2016

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:10

chamion schreef:
Karl66 schreef:

Mawah, zit 2 bermen tussen en een weg...zelfde mensen die het in beheer hebben. Wordt ook wel de beste kudde genoemd. De meeste foto's met "gezonde" paarden komen van dat terrein af...

Het beheer is totaal anders alleen. Ovv is gehouden paarden, daar hebben ze zorgplicht. En moeten ze dus of bijvoeren, of verhuizen.
Ovp is geen zorgplicht en daar hoeft dat theoretisch gezien dus niet.

Het beheer is dus wel anders, maar het wordt waarschijnlijk wel uitgevoerd door dezelfde partij. Maar die partij doet nog wel veel meer dan alleen paarden en koeien in de ovv en ovp beheren :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:40

En dat betekent dat voor paarden in de OVV in het verleden ook al zorgplicht was. Voor die dieren is er dus helemaal niks veranderd. Het is dus een beetje raar om blij te zijn dat SBB in dat gebied de verzorging heeft aangepast, want er is namelijk niks aangepast omdat die verzorging er al was...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:13

Kennelijk wordt een gedeelte van de paarden via een beruchte Duitse slachthandelaar verkocht...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:09

Wat is je bron?

Daks mijn alles

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 07:38

Die wordt er nu gecontroleerd. Op FB is een filmpje opgedoken waar 5 koniks op zijn terrein uitgeladen werden en op een Oosterijkse site worden er die en andere koniks aangeboden. Alle als zijnde "uit een natuurreservaat" in Nederland...
Inmiddels heeft men mij verteld over een constructie waar ik echt nog niet weet wat ik hiervan vinden moet : paarden worden uit de OVP gehaald en naar andere gebieden in NL gebracht, deze zullen van "Free Nature" zijn ( nog nooit tot nu toe van gehoord) maar hiervoor zullen uit deze gebieden paarden uitgehaald worden en naar de slacht... daarmee zou dan SBB uit het verhaal zijn.
Maar naar mijn gevoel is dat krom want rechts om of links om worden paarden geslacht en indirect ( of direct) dus paarden uit de OVP.
Ik heb begrepen dat koniks uit de natuurgebieden vaker voor de slacht gaan om te populatie gelijk te houden en nuchter gezien is dat ook ok ( of ik het leuk vind of er met eens ben, is wat anders) maar dat ze nu juist door die vent in Duitsland en Oostenrijk verkocht worden, is wel erg raar. En het gaat hierbij niet eens om veulens of jaarlingen ook oudere merries...
Zodra ik nieuws heb, zal ik posten.
Het video is inmiddels van FB verwijderd maar de advertentie/ oproep van deze Islandhof voor 4 merries en een jaarling staat nog

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 18:42

Dus omdat je van horen zeggen hebt is het waar.

En ook al zou het zo zijn is slacht nog altijd beter dan verhongeren toch? Of vinden de actievoerders dat het stalpaardjes moeten worden??

Daks mijn alles

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:34

Zo... inmiddels niet meer van horen zeggen.
@ Daks, ben ik absoluut met je eens. Daar geen anticonceptie toegepast wordt en er geen natuurlijke vijanden zijn, moeten die kudden dus verkleind worden.
Maar de constructie hierachter vind ik ook krom: SBB werkt nauw samen met Free Nature.
Omdat de OVP ja veel losmaken bij de mensen is dus voor verplaatsen gekozen ipv slacht.
Dus worden er inmiddels kuddes van Free Nature "verkleind", dat zijn nu o.a.de paarden die in Duitsland opgedoken zijn.
Deze paarden worden dus afgegeven onder voorwaarde van slacht.
Met andere worden: uit andere gebieden worden nu paarden geslacht om ruimte te maken voor de OVP paarden omdat SBB het niet aan de mensen kan verkopen dat OVP paarden geslacht worden...
Dat noem ik dan schijnheilig.
Op zich wel logisch maar normaliter had er niemand over nagedacht.
Dat die constructie nu uit gekomen is dus aan die Duitse handelaar te danken met zijn 5 paarden...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:08

Maar wat moet SBB dan? Als ze ze zelf naar de slager brengen dan staan er dreigende mensen etc

Daks mijn alles

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:01

Gaat dit over de pagina pferde in Belgiem?? (Of hoe je dat ook schrijft) want dat is namelijk een Belgische slager die konik paarden van de Maasvlakte krijgt om te slachten en deze soms inderdaad te koop aan bied in het Duits. Die zijn dus niet uit de OVP, heb daar zelf ook vorig jaar 6 veulens opgehaald.

Meer foto's en video's van Martje, Jack, sia, Rosa en Vaiana zien kijk dan op onze FB: https://www.facebook.com/Dreamteammartj ... Gu4Namea1I
het youtube kanaal over Fjord Martje en tinkertje Jack :D http://www.youtube.com/user/teiger150
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:36

Daks schreef:
[ [url=m/I46tA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beesten zijn veel te ver en de voerders houden geen rekening met de gevolgen die zij veroorzaken.

Volgens mij zijn die niet vet, maar drachtig!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:13

anjali schreef:
Daks schreef:
[ [url=m/I46tA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij zijn die niet vet, maar drachtig!

Ook drachtig maar ook vet. Zie de dikke Konten de schouders en de halsen

Daks mijn alles

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:56

Daks schreef:
Maar wat moet SBB dan? Als ze ze zelf naar de slager brengen dan staan er dreigende mensen etc

Juist! En dus even een andere constructie zodat er géén dreigende mensen zijn...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:57

SeaSide schreef:
Gaat dit over de pagina pferde in Belgiem?? (Of hoe je dat ook schrijft) want dat is namelijk een Belgische slager die konik paarden van de Maasvlakte krijgt om te slachten en deze soms inderdaad te koop aan bied in het Duits. Die zijn dus niet uit de OVP, heb daar zelf ook vorig jaar 6 veulens opgehaald.

Nee, het gaat niet om deze paarden.
De oproep die ik bedoel was snel weer verwijderd

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:40

Ze zijn in prima conditie

Eerste paarden naar Spanje gegaan vandaag , zag al op FB dat een actievoerder naar Spanje gevlogen is voor controle :') .

Utopia 01-05-09 / 27-11-15 , de hemel heeft er een ☆ bij . Kerst 01-11-2007 / 13-08-2016 ☆ Nynke 15-05-2011 / 27-03-2018 ☆ Gone but not forgotten :* Syb 01-01-2011 / 05-04-2018 . Jane 01-07-2018 / 22-09-2018 :*