Geen huldiging te paard tijdens indoorkampioenschap dressuur

Moderators: Dani, Shanna, khirshanta, EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly

alice0cullen

Re: Geen huldiging te paard tijdens indoorkampioenschap dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:02

Waarom dan niet gewoon prijsuitreiking doen na de laatste van de categorie. Dus B bij de B, L bij de L. Zo voorkom je lang wachten, dan gewoon de muziek een tandje zachter en walla iedereen tevreden.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:03

Juist de ereronde doe je het toch voor? Even samen met je paard genieten van het moment en gecontroleerd voorwaarts door de ring.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:04

Anne_GTI schreef:
Juist de ereronde doe je het toch voor? Even samen met je paard genieten van het moment en gecontroleerd voorwaarts door de ring.

Dat gecontroleerd is dus blijkbaar een werkpuntje :')

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:10

stoffel schreef:
rien10 schreef:
Ja, want dat lost het drie uur wachten namelijk op :wave:

Je gaat ook echt naar huis om onderweg te horen dat je kampioen bent geworden.

Nou inderdaad... van mijn huis naar ermelo is 2 uur rijden enkele reis. Dus 4 uren in totaal. Dat ga ik nooit redden :+ Ja of dan moet je met 2 auto's maar wat onpraktisch.

Gelukkig is mijn paard braaf op de trailer. Heb ik bulten hooi mee en staat ze lekker te doezelen op de wagen. Dan even 2 rondjes draven in de baan met een lintje en deken en klaar.

Ben helaas nooit kampioen geworden maar wel vaak 2de en 3de. Dus gewoon meegereden in de uitreikingen

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:10

Ik ben het niet met iedereen eens. Zelf ga ik een paar keer per jaar naar Duitsland waar je idd ook verplicht te paard je ereronde moet rijden. Het is meerdere keren super gegaan, supertof ook om mee te rijden. Maar de laatste keer..we waren kampioen en ook daar hoort een ereronde bij. Iedereen stond te juichen, muziek lekker hard. Paarden lekker vlot door de baan. Maar die van mij was niet te houden. En als ik haar dan laat gaan! Een flinke bok, slaat in de bok flink achteruit en daarna niet meer te houden. En dan hebben we het over een 16 jarige haflinger. Ja het is leuk om te doen! Nee, het heeft niks met opvoeding te maken. Iedereen moet zelf weten of hij/zij hieraan mee wil doen. Niet alleen voor eigen veiligheid maar ook voor de mederuiters.

Minolda Z1+14 met pensioen.
Fhara van de Smidshof Z2+5
Loletta 2018 L1+7

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:29

alice0cullen schreef:
Waarom dan niet gewoon prijsuitreiking doen na de laatste van de categorie. Dus B bij de B, L bij de L. Zo voorkom je lang wachten, dan gewoon de muziek een tandje zachter en walla iedereen tevreden.

Ze doen de prijsuitreiking na de laatste van de categorie. Reken even mee: 20 deelnemers x 7 minuten per proef = 140 minuten. Gedeeld door 60 is bijna 2,5 uur. Met wat uitloop, pauze jury en controle van de resultaten ben je zo 3 uur verder.
Doen er 30 mee zit je al op 3,5 uur voor alleen de proeven.

Als je als eerste start en bij de prijzen rijdt zul je daar op moeten wachten.

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 07:53

Ik heb me altijd geërgerd aan prijsuitreikingen waarbij de speaker door de microfoon blert om het publiek op te zwepen en de muziek keihard wordt aangezet. Waar is dat goed voor? Doe je als paard je best, krijg je dat als stank voor dank. Zo ook bijvoorbeeld bij de HK. Ik vraag me echt waar die herrie goed voor is.

In der Ruhe liegt die Kraft.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 08:11

Bij ijslanderwedstrijden maakt iedereen een prikwei op wedstrijden. Kunnen de paarden tussen de proeven lekker chillen. Ererondes worden meteen na een finale gereden, hoef je niet weer af- en op te zadelen.

If it's not an icelandic, it's just a horse

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:04

dems75 schreef:
Bij ijslanderwedstrijden maakt iedereen een prikwei op wedstrijden. Kunnen de paarden tussen de proeven lekker chillen. Ererondes worden meteen na een finale gereden, hoef je niet weer af- en op te zadelen.

De gemiddelde sportpaard blijft denk ik niet rustig in zon prik wei... Tevens is dit indoor dus zal er wel geen gras zijn.alleen een parkeerplaats op beton.

The end

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:17

Ooit eens iemand die gehuldigd werd als beste dressuurcombinatie. In de springring buiten, jong paard , muziek en heel veel lawaai, paard bleek ook goed te kunnen springen.

Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:40

bigone schreef:
Ooit eens iemand die gehuldigd werd als beste dressuurcombinatie. In de springring buiten, jong paard , muziek en heel veel lawaai, paard bleek ook goed te kunnen springen.

_O- _O- en de ruiter?

[EJL-ITP] Everybody got their crazy and we've got a little more!
"You can never rely on a horse that is educated by fear. There will always be something that he fears more than you. But, when he trusts you, he will ask you, what to do when he is afraid." - Antoine de Pluvinel

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:47

Ayasha schreef:
bigone schreef:

_O- _O- en de ruiter?

Ging wat lastig met een dressuurzadel maar ze is prima blijven zitten. Paard ging echt op de kletter en toen kwamen ze bij twee hindernissen die haaks op elkaar stonden. Dan maar erover zag je haar denken want anders waren ze in de hindernis gecrasht. Met deken en al, huppekee. Publiek kon het wel waarderen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:34

[o]

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:45

Voor mij persoonlijk heeft het weinig toegevoegde waarde. Ik vind het dus niet erg dat het wordt afgeschaft.
Was al blij dat het met gewone wedstrijden eruit ging.

Terwijl je juist zou denken dat de mensen langer moeten blijven dus meer kopen, dus meer geld :))

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:02

vur schreef:
Ik heb me altijd geërgerd aan prijsuitreikingen waarbij de speaker door de microfoon blert om het publiek op te zwepen en de muziek keihard wordt aangezet. Waar is dat goed voor? Doe je als paard je best, krijg je dat als stank voor dank. Zo ook bijvoorbeeld bij de HK. Ik vraag me echt waar die herrie goed voor is.

Wedstrijden zijn sowieso niet voor het paard, maar voor de ruiter...

Gabrielletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:12

sumic schreef:
Als je graag wilt dat de ereronde en huldigingen te paard moeten blijven.. er is een petitie gestart! https://www.petities24.com/signatures/h ... s=58965971

Eh, een petitie omdat de ererondes op de Indoorkampioenschappen dressuur van de basiswedstrijdsport zonder paard zijn? Sorry, maar dit schiet echt door.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:31

Maar als ik het goed begrijp, wel of geen ere ronde, mensen blijven toch wel uren wachten op de uitslag, omdat ze het niet redden om het paard even thuis te brengen en dan weer op tijd terug te zijn.

Dus die paarden staan toch op de trailer.

Is het nu op zo'n evenement niet mogelijk om meer stallen te regelen?
Noodstallen en tenten zijn zo gezet, maak afspraken met stallen en boerderijen in de buurt.

Geef de mensen die een ereronde moeten/mogen rijden de kans om even warm te rijden voor ze de ring in moeten voor het spektakel rondje voor publiek.

En wat is er op tegen om thuis af en toe prijsuitreiking te oefenen?
Met een paar combinaties de bak in, muziek aan, wat mensen die klappen en doen.
Maak er voor de paarden ook een feestje van, zodat ze het als positief ervaren.
Soort van vrijdagmiddagborrel op kantoor, maar dan in de bak met paard erbij.
Je kunt dan ook wat ervaren en koele paarden inzetten als goed voorbeeld.

Mensen gaan steeds meer schriktraining doen, waarom dit niet mee pakken?

En die ene combinatie die echt niet wil wegens nog maar net hersteld van blessure of drachtig of weet ik het wat, er is toch wel mogelijkheid dat Ermelo wat paradepaardjes achter de hand heeft die koel genoeg zijn om met een vreemde ruiter een lintje, beker en deken op te halen?

'Als het regent in mei, is april voorbij'

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:47

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:23

LBLGypsyCobs schreef:
Maar als ik het goed begrijp, wel of geen ere ronde, mensen blijven toch wel uren wachten op de uitslag, omdat ze het niet redden om het paard even thuis te brengen en dan weer op tijd terug te zijn.

Dus die paarden staan toch op de trailer.

Is het nu op zo'n evenement niet mogelijk om meer stallen te regelen?
Noodstallen en tenten zijn zo gezet, maak afspraken met stallen en boerderijen in de buurt.

Geef de mensen die een ereronde moeten/mogen rijden de kans om even warm te rijden voor ze de ring in moeten voor het spektakel rondje voor publiek.

En wat is er op tegen om thuis af en toe prijsuitreiking te oefenen?
Met een paar combinaties de bak in, muziek aan, wat mensen die klappen en doen.
Maak er voor de paarden ook een feestje van, zodat ze het als positief ervaren.
Soort van vrijdagmiddagborrel op kantoor, maar dan in de bak met paard erbij.
Je kunt dan ook wat ervaren en koele paarden inzetten als goed voorbeeld.

Mensen gaan steeds meer schriktraining doen, waarom dit niet mee pakken?

En die ene combinatie die echt niet wil wegens nog maar net hersteld van blessure of drachtig of weet ik het wat, er is toch wel mogelijkheid dat Ermelo wat paradepaardjes achter de hand heeft die koel genoeg zijn om met een vreemde ruiter een lintje, beker en deken op te halen?

Hier ben ik het wel mee eens. Geen idee of het te realiseren is, 'de paradepaardjes' op Ermelo, want de ereronde is ook bij de provinciale wedstrijden/selectiewedstrijden. Maar geef die ruiters de kans om dan niet mee te rijden.

En pssst, doe met de les of tijdens logeren eens een lintje aan het hoofdstel. Ik heb het idee dat sommige paarden daar ook van schrikken.

bigone schreef:

:=

Ik heb geen paard of pony in mijn bezit. Wel een Eenhoorn (Van pluche weliswaar...) En een paar Eenhoornsloffen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:33

Jessix schreef:
De huidige KWPNer is inderdaad een stresskip, wat jammer is. Uiteraard speelt de angst van de ruiter ook wel een rol. Anders zou Tristan Tucker niet zo’n succes hebben! :D En dan blijft nog de vraag waarom de springruiter wel een ereronde rijdt op zijn KWPNer?

Wat dacht je van al die 4 span rijders...jeetje dat zijn er wel 4 en je zit er nog achte ook :wow: :wow: :oo :oo

Maar goed op deze manier kan Tristan lekker leven toch :D

Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:35

SusanH schreef:
Het kan ook anders. Gisteren filmpjes gezien van de huldiging bij het UK springen. In stap door de baan, wel met lintjes om. Geen ereronde met spektakel, maar wel een rondje voor de winnaars. Ik vond het mooi: https://www.facebook.com/knhs.utrecht/v ... 417995999/

Doe mij dan toch maar onze huldigingen op kampioenschappen. Veel leuker. :j

[EJL-ITP] Everybody got their crazy and we've got a little more!
"You can never rely on a horse that is educated by fear. There will always be something that he fears more than you. But, when he trusts you, he will ask you, what to do when he is afraid." - Antoine de Pluvinel

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:10

En waarom niet het paard aan de hand bij de prijsuitreiking?

Geen opzadel stress, geen gevaarlijke situaties, kan gewoon op elk moment..

Dan wordt je tenminste samen met je partner in de spotlight gezet.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Dieren Fotografie: http://www.equineclick.nl (Paarden, Honden, Katten)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:19

Nog een paar jaar, en dan... stuurt de ruiter een filmpje op van een proef. De digitale jury geeft de punten...
Hoeft een paard ook niet meer op de trailer :P }>

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:49

senna21 schreef:
Nog een paar jaar, en dan... stuurt de ruiter een filmpje op van een proef. De digitale jury geeft de punten...
Hoeft een paard ook niet meer op de trailer :P }>

Dat bestaat al :j weet niet meer hoe het heet, maar is voornamelijk voor mensen die afgelegen wonen, is internationaal.

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:40

Om te zeggen dat het probleem erbovenop zit is wel wat kort door de bocht. Er zijn tegenwoordig echt zodanig gefokte paarden dat er weleens een storinkje in de bovenkamer ontstaat. En al ben je dan Anky of Edward: dressuurpaard is niet meer bij zinnen.

Wat een goede oplossing op dat filmpje, wel allen in de baan maar trots in stap. Veel beter!