FNRS zendt commercial "Samen sterk!" uit op NPO

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

FNRS zendt commercial "Samen sterk!" uit op NPO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-20 22:26 Tip de Nieuwsredactie

FNRS
FNRS
Afbeelding
Still uit de commercial van de FNRS.

De FNRS heeft in samenwerking met onder andere het Aeres Hippisch Centrum en de Universiteitskliniek voor Paarden een commercial gemaakt. "De gezondheid van mensen is van het grootste belang. Maar ook in deze moeilijke tijd vergeten we onze dieren niet", aldus de FNRS. "Hippische ondernemers, paardeneigenaren, personeel en andere liefhebbers zorgen dag en nacht voor het welzijn en gezondheid van hun paarden. Een paard heeft hiervoor ook dagelijks beweging nodig. Hier zorgen we samen voor!"

De boodschap van de FNRS is de komende twee weken te zien bij NPO1, 2 en 3 en te horen op de radiozenders van de publieke omroep. Met deze boodschap wil de FNRS iedereen in Nederland laten zien dat hippische ondernemers ook in deze moeilijke tijd goed voor het welzijn en gezondheid van hun dieren zorgen.

De commercial is door de belangeloze inzet van een aantal partijen in enkele dagen in elkaar gezet. FNRS kan deze commercial uitzenden omdat de STER (de reclame verkoopmaatschappij van de publieke omroep) brancheorganisaties gratis zendtijd heeft aangeboden om tijdens de coronacrisis hun achterban te ondersteunen.

Bowo

Re: FNRS zendt commercial "Samen sterk!" uit op NPO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 00:02

Mooi initiatief! Alleen jammer dat ze dan zo'n vertekend beeld geven...
De combinatie "wist je dat paarden elke dag beweging nodig hebben" gevolgd door iemand die rijdend zegt "daar zorgen we samen voor" suggereert dat een paard elke dag gereden moet worden, of anderszins met inmenging van een mens moet bewegen. Dat is natuurlijk helemaal niet waar. Maneges mogen zelfs niet eens meer mensen toelaten, afgezien van een select groepje.

Ik had toch een ander voorbeeld gekozen om het belang van verzorging aan te geven en hoe wij dit allemaal samen doen.

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:23

Prima filmpje, zeker leken zullen dit heel duidelijk vinden. Een beetje kort. En op 1 of andere manier mis ik iets. Maar kan er de vinger niet helemaal opleggen.

Leuk en super gezellig ponykamp op de Veluwe:
https://www.bokt.nl/markt/ad/499176/pon ... -de-veluwe
Alles leren van en over pony's?
https://www.bokt.nl/markt/ad/499177/man ... -de-veluwe

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:19

Het filmpje mist harde realiteit, het geeft een te dromerig beeld met een lief muziekje eronder.
Filmpje geeft mij meer een beeld van het goedpraten van je hobby.
Nadruk had minder romantisch op beweging en training moeten liggen. ( en dan liever aan de hand dan onder de ruiter)
Als ik geen paardenfan was, zou dit filmpje bij mij het tegenovergestelde bereiken.
Veel mensen zullen niet eens weten dat er bijzondere regels nu voor paarden zijn. Volgens mij schudt je hiermee mensen juist wakker, ik denk dat er hierdoor juist meer kritiek op de speciale paardenregels gaat komen.
Ik verwacht dat buitenritten in Nederland nu ook binnenkort verboden worden. (Mede hierdoor)
Ik hoop dat ik het mis heb.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:24

Ik vind het een leuk filmpje! Alle aspecten komen aan bod: de verzorging van de stal (vegen), verzorging van het paard (poetsen/aandacht en dierenarts), paarden die lekker bewegen los in de wei, aan de longeerlijn, onder de man aan het trainen en tijdens een buitenritje.
Enige wat ik mis is een merrie met veulentje .
Mooi dat dit gedaan wordt.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:29

Ik vond het een goede reclamespot. Ik denk dat dit filmpje niet-paardenmensen misschien helpt begrijpen waarom er nog paardrijdende mensen te zien zijn, terwijl alle andere sporten zijn afgelast.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:46

Exact NoekAa!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:30

Ik vind het woord 'maar' in "De gezondheid van mensen is belangrijk, maar we vergeten de dieren niet."
wat ongelukkig gekozen. Daardoor bagatelliseren ze juist die gezondheid:

Voegwoord (nevenschikkend)
Maar:
tegenwerping, introduceert een zin(sdeel) dat het voorgaande zin(sdeel) tegenspreekt of er mee contrasteert

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:33

Het is een heel duur initiatief.
Is dit filmpje daarmee in verhouding vraag ik me af.
Ofwel, is zoveel geld op deze manier goed besteed?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:36

Zo ik het begreep is het veelal belangeloos gemaakt en in zulke tijden is het wel slim geïnvesteerd geld. Goodwill kweken bij het waarom wij nog iedere dag naar onze paarden gaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:01

Oehlala schreef:
Zo ik het begreep is het veelal belangeloos gemaakt en in zulke tijden is het wel slim geïnvesteerd geld. Goodwill kweken bij het waarom wij nog iedere dag naar onze paarden gaan.

Oh ja, na herlezen van de OP zie ik dat de STER gratis zendtijd ter beschikking stelt.

Tja, waarom zou je het dan laten :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:56

Prima toch, leuk filmpje.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:54

Mooi filmpje alleen het laatste shot had beter een mooie kudde paarden in de wei kunnen zijn.

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Special Project: Cassanova du Bois x Cherise (Groninger v Bascal)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:10

Ik snap hele ophef niet.
Dat je voor een paard zorgt zegt toch niet dat je niet aan die 1,5meter regel houdt. Stekker nog dit is juist een van de weinige dingen die je juist prima kunt blijven doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:52

Blussem schreef:
Ik snap hele ophef niet.
Dat je voor een paard zorgt zegt toch niet dat je niet aan die 1,5meter regel houdt. Stekker nog dit is juist een van de weinige dingen die je juist prima kunt blijven doen.

Je hebt de 1,5 regel en het verzoek om niet naar buiten te gaan als dat niet perse hoeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 00:17

Ik moet anders persé naar buiten om mijn paard te verzorgen. Kan prima afstand houden van mijn mede stalgenoten en toch mijn paard beweging geven.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

Boras schreef:
Je hebt de 1,5 regel en het verzoek om niet naar buiten te gaan als dat niet perse hoeft.

Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen. Een frisse neus halen kan, maar doe dit bij voorkeur alleen en houd altijd 1,5 meter afstand tot anderen.

Bron https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

Of met ander woorden. Naar buiten voor een frisse neus mag gewoon. Staat gewoon op de website van de overheid.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie