NOC*NSF overweegt financiële regeling voor topruiters

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

NOC*NSF overweegt financiële regeling voor topruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-20 20:37 Tip de Nieuwsredactie

Equnews
Sport

NOC*NSF onderzoekt of er extra steun moet komen voor topsporters die door de coronacrisis in financiële problemen zitten. In samenwerking met de atletencommissie en belangenorganisatie NL Sporter maakt de sportkoepel daarom nu een investarisatie van de sporters in nood. Hierdoor zouden beroepsruiters die hun inkomsten zagen verminderen door het wegvallen van prijzengeld, eventueel een vergoeding kunnen krijgen.

"Sommige topsporters maken gebruik van hun A-status of kunnen terugvallen op de overheid, waardoor ze geld krijgen. Wij zijn er voor de sporters die buiten die boot vallen. We kunnen niet garanderen dat iedereen financiële ondersteuning krijgt, maar we willen ons wel hardmaken voor een algemene regeling.", aldus de commissie.

Hoe groot die compensatie precies zal zijn en hoe alles precies in zijn werk zal gaan, is nog niet bekend.

Orsje

Re: NOC*NSF overweegt financiële regeling voor topruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:51

Hoe lees ik dit nu.. Normaal zetten ze een prestatie neer en winnen geld, of gaan met lege handen naar huis..
Maar nu wordt er gekeken naar een tegemoetkoming ongeacht?

Begrijp me niet verkeerd. Topsporters halen een groot deel van hun inkomen hieruit.. Maar hebben hun niet dezelfde rechten als iemand die nu werkeloos is? En aankloppen bij bijvoorbeeld UWV?

Ik lees trouwens in de titel topruiters.. Maar in de beginpost worden ze totaal niet genoemd?

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:23

Orsje schreef:
Hoe lees ik dit nu.. Normaal zetten ze een prestatie neer en winnen geld, of gaan met lege handen naar huis..
Maar nu wordt er gekeken naar een tegemoetkoming ongeacht?

Begrijp me niet verkeerd. Topsporters halen een groot deel van hun inkomen hieruit.. Maar hebben hun niet dezelfde rechten als iemand die nu werkeloos is? En aankloppen bij bijvoorbeeld UWV?

Ik lees trouwens in de titel topruiters.. Maar in de beginpost worden ze totaal niet genoemd?

Vergeet niet dat de (internationale) paardenhandel ook compleet op zijn gat ligt, en ze daar ook vaak geld op verdienen.

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie
Gibalia, 6 jaar liefde, plezier & springen: Hos d’O x Jasper
Voor onze paardenavonturen https://www.instagram.com/1991leane/
Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:38

Gevalletje "risico van het vak" eigenlijk, zo ongeveer elke branche die niet 100% van belang is in deze situatie ligt op zijn gat..

Er was al een 5 miljoen noodfonds, maar die was voornamelijk voor verenigingen om de dreedtesport in leven te houden. Particulieren is in die zin eigenlijk een heel ander verhaal.. Hoe ik hem lees zeggen ze eigenlijk nog niks over letterlijk betalen van die ruiters. Los van de titel.. Enkel over "het hardmaken voor zij die buiten de boot vallen.." En "doen van inventarisatie." Ben benieuwd.

- *pum* -

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:14

Kaitlyn schreef:
Vergeet niet dat de (internationale) paardenhandel ook compleet op zijn gat ligt, en ze daar ook vaak geld op verdienen.

Dat valt volgens mij wel mee. Ik zie internationaal best nog paarden verhandeld worden.
Daar waar het vele geld zit heeft niet iedereen nog zo veel last van de crisis.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie