Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Nieuwsredactie

Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-20 19:52 Tip de Nieuwsredactie

*KNHS
Algemeen

Deze week kondigde de minister president aan dat er tot 1 september geen evenementen georganiseerd mogen worden, Horse Event zit aan de goede kant van de streep. Vanuit de evenementenbranche wordt er hard gewerkt aan een protocol waarmee vanaf 1 september de draad kan worden opgepakt. De organisatie van Horse Event staat in nauw contact met Libéma (Expo Haarlemmermeer), de veiligheidsregio en gemeente en voert de verwachte maatregelen door in haar plannen, waarmee Horse Event ‘1,5 meter-proof’ wordt gemaakt.

Uit berekeningen aan de hand van cijfers uit het evenementenprotocol blijkt dat er ongeveer twee maal zoveel ruimte moet worden geboden dan voorheen. De focus ligt op het wegnemen van de druk bij de entree, pistes, horeca en toiletten. Daarnaast verwacht Horse Event dat de vraag naar tickets onverminderd groot zal zijn, vanwege de behoefte om er in het najaar weer op uit te gaan. Daarom is er gezocht naar een manier om de bezoekerscapaciteit op peil te houden met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen. Een passende oplossing blijkt het verruimen van de openingstijden in combinatie met het werken met twee ‘timeslots’ in de ochtend/middag en in de middag/avond. Tussen deze timeslots in, is er een ruime pauze waarin de eerste groep het terrein verlaat en de tweede groep instroomt. De gemiddelde bezoekduur bij voorgaande edities was 6,5 uur, de timeslots zullen 5 uur gaan duren. Om bezoekers tegemoet te komen, worden na rato hiervan de entreeprijzen gereduceerd. Ook werkt Horse Event aan een ‘crowd management-plan’ waarmee de bezoekers op een verantwoorde manier worden verspreid over het terrein.

De organisatie van Horse Event is in handen van Academy Bartels Event Management. Directeur Gijs Bartels laat weten: “Voor iedereen zijn het uitdagende tijden, in de evenementensector vallen flinke klappen. Diverse evenementen waarbij ik betrokken ben, zoals The Dutch Masters, zijn geannuleerd. Wij focussen ons nu op het najaar en laten ons goed informeren over de haalbaarheid van evenementen vanaf 1 september. Het protocol dat in voorbereiding is, geeft beperkingen maar wij zien ook mogelijkheden. Het noodgedwongen ‘omdenken’ kan zelfs verbeteringen met zich meebrengen. Dat heeft onze dressuurpaardenveiling Excellent Dressage Sales bewezen. Dit event moesten we op het laatste moment omvormen tot online veiling, en dat werd een enorm succes.”

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:56

Sla het toch een jaar over of plan het ergens april volgend jaar.

Of denk ik te simpel?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:27

Serieus? >;) sla ff een jaar over met zo'n evenement zeg.

Stal van 't Heideveld
Nuadhu B+10 -> L1+16 -> L2+17 -> M1+12 M2+10

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:36

Nou op mij hoeven ze iig niet te rekenen. Wij zijn echt wel langer dan 6,5 uur geweest de vorige keer. Voor 5 uurtjes ga ik niet dat hele stuk rijden. Dan maar een jaartje niet.

Intresse

Re: Horse Event wordt '1,5 meter-proof'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:43

Tsja, het zegt niks dat ze nu aan de 'goede kant' van de lijn zitten, die lijn kan prima verschoven worden mocht dat nodig zijn.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:44

Bizar dat het koste wat kost door moet gaan. Het doet me denken aan het gedoe rondom Indoor Brabant.
Zet de gezondheid van iedereen voorop en sla een jaar over zoals ieder weldenkend mens.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:51

Ik vind het behoorlijk egoïstisch dat je er nog maar aan zit te denken om het te laten doorgaan...

♡ Ferdo ♡ † Hyrano ♡ Siyah ♡ Lino ♡
Volg Siyah op Instagram: Klik!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:52

Tja de schoorsteen bij Bartels moet blijven roken hè?.....

Maar idd sla het toch over. Ik zit er geenzins op te wachten.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:04

Ik ga in ieder geval niet heen, ga niet anderhalfuur rijden om daar max. 5 uren te kunnen zijn. Als je dan clinics wil kijken en wil shoppen red je dat al niet. En ik vind het veel te duur, plus een rotlocatie. Nee voor mij geen Horse Event meer na vorig jaar! :)

Volg de avonturen van mij en mijn pony op http://www.instagram.com/the_mystery_diaries

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:14

Ben het wel met je eens, die locatie is echt beroerd. Nul, komma, nul, charme. Deurne was toch van een ander caliber.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:21

Is met Animal Event hetzelfde geneuzel met tijdvakken en weet ik wat.

Sla lekker over!

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:25

Echt het stomste wat ze kunnen doen.. Ik sla lekker over!

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:26

Als ik in de buurt zou wonen zou het best een optie zijn maar voor mij is de reistijd te lang om max 5 uur daar te mogen zijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:26

KimD schreef:

Sla lekker over!

Daar wilde ik ook heen, maar die pas ik eventjes... HE stond al niet op m'n lijstje, maar nu helemaal niet...

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..
Volg op Instagram ♡ https://www.instagram.com/yoshi_deteckel/

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:36

x_Jeanine_x schreef:
KimD schreef:

Sla lekker over!

Daar wilde ik ook heen, maar die pas ik eventjes... HE stond al niet op m'n lijstje, maar nu helemaal niet...

Wat een prijzen gaan ze hier voor rekenen bij Animal Event BAH!

eerst betaalde je iets van €23 voor 1 hele dag en €32 voor een pas de dux.

Nu dus €16,50 per dagdeel x6 dagdelen = €99 voor 3 dagen 8)7 8)7 -:(-

Dat is gewoon 3x zo duur.

Misschien dat ik tegen die tijd beslis om 1 dagje te gaan, maar dan koop ik wel mooi én een ochtend tijdslot én een middag tijdslot.

Ga daar niet voor een paar uurtjes heen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:38

Ik heb nog nooit betaald voor Animal Event, geen flauw idee wat het kost.

Sowieso overwegen ze om geen honden toe te laten, dat vind ik dan wel weer goed. Maar imo mogen ze van mij helemaal annuleren.

Facebook; Vihaan Aditi

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:56

als ik er al heen ging... dan was het voor de corona regels...

rot eind rijden.. heb je maar een tijdslot en als je ergens wil kijken is het sneller vol gok ik met 1,5 meter. regel...
en de toiletten.. gaat er iemand steeds tussendoor het desinfecteren? en de andere dingen.

The end

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:57

Christiene schreef:

rot eind rijden.. heb je maar een tijdslot en als je ergens wil kijken is het sneller vol gok ik met 1,5 meter. regel...
en de toiletten.. gaat er iemand steeds tussendoor het desinfecteren? en de andere dingen.

Die tijdslotten zijn ook echt een moodkiller op zo'n event. Je wilt kunnen rondscharrelen en snuffelen in kraampjes enzo. Dat doe je dan niet.

Facebook; Vihaan Aditi

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:59

Ik kan me gewoon überhaupt niet voorstellen dat er zo vlak na 1 sept al 1000en mensen bij elkaar mogen komen. Ik woon er vlak naast dus voor de reistijd zou ik het niet hoeven doen maar met een beetje gezond verstand ga je zo'n evenement toch helemaal niet plaats laten vinden laat staan bezoeken?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:01

Ik vind het ook te ver rijden voor een dagdeel, en vind het ook heel twijfelachtig of het evenement in deze vorm wel door kan gaan, als er twee weken eerder nog helemaal niks door kan gaan. Ik zie het nog niet gebeuren, ben in ieder geval blij dat ik geen kaartjes heb gekocht en dat ga ik nu ook niet doen

Zenith - Draver - 13 jaar - sinds augustus 2019 van mij - YouTube - Instagram
Equitief Marketing - Online marketing voor hippische ondernemers

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:08

Ik denk dat ze zichzelf in de voet schieten, nu een hoop kosten maken voor een evenement waarvan je bijna zeker weet dat het toch niet doorgaat. En dan straks iedereen een voucher voor volgend jaar?

Mijn Groninger Paard, zeldzaam leuk
Special Project: Cassanova du Bois x Cherise (Groninger v Bascal)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:12

Eliine schreef:
Ik kan me gewoon überhaupt niet voorstellen dat er zo vlak na 1 sept al 1000en mensen bij elkaar mogen komen. Ik woon er vlak naast dus voor de reistijd zou ik het niet hoeven doen maar met een beetje gezond verstand ga je zo'n evenement toch helemaal niet plaats laten vinden laat staan bezoeken?

Dat inderdaad. En hoe zien ze dat voor zich bij de piste? Kan je toch amper wat zien met anderhalve meter...
Bizar dit. Ach, het kaf scheidt van het koren....

Hulp nodig bij het solliciteren, schrijven van een sterke motivatiebrief of een overtuigend cv? Stuur een PB :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:16

KimD schreef:
Christiene schreef:

Die tijdslotten zijn ook echt een moodkiller op zo'n event. Je wilt kunnen rondscharrelen en snuffelen in kraampjes enzo. Dat doe je dan niet.

Ik heb net voor Animal Event een "proef" kaartje kopen gedaan.

Met een beetje puzzelen kan je wel én een ochtend én een middag kaart kopen in één bestelling.

Alleen jammer dat er op hun eigen site staat "dagkaart" hond en dat je puntje bij paaltje ook voor de hond dan 2x een kaartje moet kopen.

Ja, ik zou ruim €10 méér kwijt zijn nu op deze manier met 2 tijdslots, maar dat heb ik er misschien wel voor over. Heb al zo veel uitjes moeten cancellen, dat als blijkt dat AE wel door gaat, ik daar dan ook wel heen wil.

Maar ik verwacht eigenlijk dat zowel Horse Event als Animal Event helemaal niet door gaan kunnen gaan dit jaar.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:26

Hoe dan. Hoe kan je bij shows en bij kraampjes nou 1.5 meter afstand houden. Dat kan nooit. Ik sla in ieder geval over dit jaar.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:33

en als het dan zo nodig door moet gaan, waarom dan niet gewoon het aantal per dag reguleren en dan zijn er gewoon zoveel plekken voor de hele dag en zijn die verkocht dan heb je pech. Zo jaag je niemand weg, en kan het toch doorgaan.

Maar van mij mogen ze gewoon een jaar overslaan.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.