Twaalf Lipizzaners voor de kar bij IJsbrand Chardon

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:58

In mij geheugen was opgeslagen, Aart, vierspan en bonte Shetlanders.
Google deed de rest :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

palousa_boy

Re: Twaalf Lipizzaners voor de kar bij IJsbrand Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:04

Dan niet verwarren met Ad Aarts :Y)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:10

Wat sneu van het ongeluk zeg, wat een mooi span!

Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst!
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:28

palousa_boy schreef:
Denk idd dat er een grote kans is dat het vd kamp was.

Ik heb op Deurne ook nog een paar keer menles gehad van veldstra.

En de paarden reageren idd heel erg op de stem. Soms een voordeel en soms een nadeel :+

Veldstra ken ik ook. Een meester!
Zie vetgedrukte := ,mijn men instructeur zijn paard was niet goed en dus wilde hij Hercule voor de wedstrijden bij ons in de buurt. Of ik dat goed vond? Zo gezegd zo gedaan en zijn allergrootste fan was ik met mijn kinderen.
Ik kon alleen Hercule mennen, verder niet.
Enfin mijn instructeur kwam tijdens de wedstrijd langs ons en schreeuwde woedend dat ik moest kappen met toejuichen want iedere keer als ik riep luisterde hij naar mij en niet naar hem. Levensgevaarlijk.
Dus wij "koppen dicht gehouden", ik heb mijn hand zowat stuk gebeten want vond het zo gaaf die zwarte prins te zien scheuren met mijn instructeur over dat wedstrijdterrein. Enfin, ze warn bijna klaar en moesten nog een stuk rechtdoor naar de finish scheuren en ik zag dat Hercule het wel welletjes vond. Dus ik schreeuwde: "Hercule...GO GO GO". ". Toen kwam de turbo erop, wouw. En die brede lach van mijn instructeur zal ik nooit meer vergeten. BIngo, 2de prijs met de hakken over de sloot gewonnen". _O-

Mennen is zo leuk en die wedstrijden ook. Veel leuker als dressuur om naar te kijken want ze zijn ook zo lang bezig en vaak dagen achter elkaar en elke dag wat. Iedereen kan ik aanraden om eens naar Breda te gaan naar de vierspan wedstrijden op internationaal niveau. Dat is zo gaaf en dan met name het parcours want dat is zo opgebouwd dat je snel van de ene naar de andere hindernis kunt rennen en het goed kunt volgen. Chardon is daar ook altijd met een hele hoop anderen zoals De Ronde, Boyd, e.a (ex) wereldkampioenen. De hele dag kun je jezelf daar amuseren en wij hebben het jaren en jaren gedaan van de 1ste tot de laatste aanspanning.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:37

pien_2010 schreef:
palousa_boy schreef:

En de paarden reageren idd heel erg op de stem. Soms een voordeel en soms een nadeel :+

Veldstra ken ik ook. Een meester!
Zie vetgedrukte := ,mijn men instructeur zijn paard was niet goed en dus wilde hij Hercule voor de wedstrijden bij ons in de buurt. Of ik dat goed vond? Zo gezegd zo gedaan en zijn allergrootste fan was ik met mijn kinderen.
Ik kon alleen Hercule mennen, verder niet.
Enfin mijn instructeur kwam tijdens de wedstrijd langs ons en schreeuwde woedend dat ik moest kappen met toejuichen want iedere keer als ik riep luisterde hij naar mij en niet naar hem. Levensgevaarlijk.
Dus wij "koppen dicht gehouden", ik heb mijn hand zowat stuk gebeten want vond het zo gaaf die zwarte prins te zien scheuren met mijn instructeur over dat wedstrijdterrein. Enfin, ze warn bijna klaar en moesten nog een stuk rechtdoor naar de finish scheuren en ik zag dat Hercule het wel welletjes vond. Dus ik schreeuwde: "Hercule...GO GO GO". ". Toen kwam de turbo erop, wouw. En die brede lach van mijn instructeur zal ik nooit meer vergeten. BIngo, 2de prijs met de hakken over de sloot gewonnen". _O-

Mennen is zo leuk en die wedstrijden ook. Veel leuker als dressuur om naar te kijken want ze zijn ook zo lang bezig en vaak dagen achter elkaar en elke dag wat. Iedereen kan ik aanraden om eens naar Breda te gaan naar de vierspan wedstrijden op internationaal niveau. Dat is zo gaaf en dan met name het parcours want dat is zo opgebouwd dat je snel van de ene naar de andere hindernis kunt rennen en het goed kunt volgen. Chardon is daar ook altijd met een hele hoop anderen zoals De Ronde, Boyd, e.a (ex) wereldkampioenen. De hele dag kun je jezelf daar amuseren en wij hebben het jaren en jaren gedaan van de 1ste tot de laatste aanspanning.

Als ik nog niet enthousiast was dan was ik het naar aanleiding van jouw stukje tekst wel.. _/-\o_

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:43

Iets verder rijden maar Aken (Duitsland) is wel een van de mooiste wedstrijden met grote eventing, top uit de dressuur en springen.. en de menners uiteraard :D

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:49

Leuk die tips! Hoewel ik het niet erg vind om een eindje te rijden, vroeg ik mij af (nu we het er toch over hebben) of er ook nog aanraders zijn voor het noorden van Nederland?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:09

Wow wat waanzinnig weer van deze geweldige menner _/-\o_

You can't always get what you want, but if you try sometime, you might find, you get what you need.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:25

Geweldig Pien! Echt geweldig!

Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:40

Serenity350 schreef:
Leuk die tips! Hoewel ik het niet erg vind om een eindje te rijden, vroeg ik mij af (nu we het er toch over hebben) of er ook nog aanraders zijn voor het noorden van Nederland?

Driezum – Wâlterswâld heeft volgensmij een erg goede naam in de 'basis' marathonsport. Geen grote namen.

palousa_boy schreef:

Zo reed ik eens een rondje op een menpaard (onder het zadel). Mooie galop hadden we te pakken en ik zie in de verte wat waardoor ik denk: 'even rustig aan en opletten', dus ik zeg rustig 'hooo', en in 1 seconde staat ze stil :+ Topbraaf!
Gelukkig was het een tuiger die haar hoofd omhoog deed, haar hals heeft me tegengehouden, anders was ik er misschien afgerold.

Voor elk probleem is er wel een goede chocola te vinden!

nova_lea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:25

Wat een prachtig gezicht, hier blijf je toch naar kijken!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:45

Geweldig gezicht, heerlijk om zo'n vakman aan het 'werk' te zien _/-\o_

Voor de enthousiastelingen hier: altijd welkom om mee te rijden met mijn tweespan mini's hoor! (Omgeving Roosendaal)
Ik heb een leuk menterrein met hindernissen om de hoek :))

Volg mijn minipaardjes op Instagram
Fleurtje: Dressuur L+2 Vaardigheid M+9
Sem: Dressuur B+1

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:54

linnie050 schreef:
Pas zag ik dit ook ergens met Friezen.

Prachtig om te zien.

Ja klopt, heb ik ook gezien
Maar waren en 10 geloof ik

Erg gaaf dit

Chasing Dreams ...
Zinti , My very own princess
Fanny, also a princess...
What a luck to have 2 of those Amazing girls
[*]2 wow dressuur zadels te koop [*]

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:50

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

[KS-ITP] Spaanse schone van veulen naar (bijna) jaarling
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!