Paardenbazen willen manege aansprakelijk stellen na brand

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:31

Ragdollcat schreef:
shampy schreef:
Iedere paarden eigenaar kan voor een klein bedrag een paard verzekeren tegwn brand.
Het is raar om dat van de manege eigenaar te verwachten dat hij een paard van een klant gaat verzekekeren.
Je kiest er dan toch zelf voor geen verzekering af te sluiten?
En inderdaad, je krijgt je paard er niet mee terug.
Helaas hebben veel pension klanten het talent om altijd met hun vingertje naar een ander te wijzen.

Dat dus!

En vervolgens stelt de brandverzekering alsnog de manege eigenaar aansprakelijk.

Fineapple

Re: Paardenbazen willen manege aansprakelijk stellen na brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:56

Wat aangrijpend en bizar dit! Er is vast een kant aan het verhaal dat we niet kennen..

If you were a fruit, you would be a fineapple :9

antje_vip

Re: Paardenbazen willen manege aansprakelijk stellen na brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:42

Als je vindt dat de manege niet voldoende veiligheidsmaatregelen neemt om brand te voorkomen, had men daar vóór de brand over moeten beginnen, en er niet achteraf zoveel mogelijk geld uit proberen te slepen. :(

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:41

antje_vip schreef:
Als je vindt dat de manege niet voldoende veiligheidsmaatregelen neemt om brand te voorkomen, had men daar vóór de brand over moeten beginnen, en er niet achteraf zoveel mogelijk geld uit proberen te slepen. :(

Inderdaad of Dan had men weg moeten wezen. Naar een andere stal .. Of er over beginnen dat het aangepakt werd.

Niet dat het hier niet goed was.

The end

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:07

Christiene schreef:
antje_vip schreef:

Inderdaad of Dan had men weg moeten wezen. Naar een andere stal .. Of er over beginnen dat het aangepakt werd.

Niet dat het hier niet goed was.

Nou vraag ik me af of iedereen die hier roept, dat gecheckt heeft.
Ik ga er vanuit dat 99,9999 % van de mensen er van uit gaat dat de brandveiligheid gewaarborgd is en niet een rondje bij de manege maakt of het goed geregeld is.

Dus, tja, dit vind ik een roeptoeter argument, wat je veel op bokt hoort.

Ik ga er van uit dat het een verzekeringskwestie gaat worden en wat er uit het onderzoek naar de oorzaak van de brand komt.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:34

Rakkie123 schreef:
[
Nou vraag ik me af of iedereen die hier roept, dat gecheckt heeft.
Ik ga er vanuit dat 99,9999 % van de mensen er van uit gaat dat de brandveiligheid gewaarborgd is en niet een rondje bij de manege maakt of het goed geregeld is.

Dus, tja, dit vind ik een roeptoeter argument, wat je veel op bokt hoort.

Ik ga er van uit dat het een verzekeringskwestie gaat worden en wat er uit het onderzoek naar de oorzaak van de brand komt.

Jij doet nu toch ook allerlei aannames? :Y)

Het was vast opgevallen als er gerookt werd bij het stro, overal spinnenwebben hingen, kapotte knetterende stroomkabels op de grond lagen...

Ik vind het in elk geval een opmerkelijke gedachtegang, wanneer je als paardeneigenaar na een brand niet meeleeft met de staleigenaar en met de paarden+eigenaren die zijn omgekomen, maar direct roept dat je geld wil zien. Dat was het punt wat ik wilde maken.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D