Voerprobleem Engels volbloed

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:56

Welke Luzerne? Bij gewone luzerne; doe je er dan ook een handje zemelen bij?

Daarnaast mis ik toch iets cruciaals: weidegang en hooi. Hoe zit dat in het plaatje?

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:26

Yazaar schreef:
ikke schreef:
Welke Luzerne? Bij gewone luzerne; doe je er dan ook een handje zemelen bij?

Daarnaast mis ik toch iets cruciaals: weidegang en hooi. Hoe zit dat in het plaatje?

Ze staan uiteraard gewoon 24/7 buiten (met slecht weer 's nachts op stal) met onbeperkt hooi en wanneer het droog is op het land. Ik ging er eigenlijk vanuit dat een paard gewoon standaard elke dag hooi krijgt.... ghehe

Nou nee, dat is dus het punt: nogal wat paarden krijgen (veel) te weinig ruwvoer.

Er vanuit gaand dat het gras van goede kwaliteit is qua voedingswaarde (ook dat is geen standaard) en dito voor het hooi (zoals eerder gezegd: geen "vogeltjeshooi"), denk ik dat je niet zo heel veel opties hebt.
Ik zou de ingrediënten eens degelijk naast elkaar zetten en op basis daarvan gaan kijken of er betaalbaardere alternatieven zijn maar of je daarmee een deuk in een pakje boter slaat valt nog te bezien, als je begrijpt wat ik bedoel :D

Ben er ook alert op dat sommige paarden slecht reageren op voordroog. Dat kan ook maag- en darmproblemen veroorzaken als je paard er gevoelig op blijkt.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie