Voerprobleem Engels volbloed

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hilli

Re: Voerprobleem Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:07

Soms krijg je dit soort dingen 'gratis' (nou ja, gratis... voer kost genoeg ;-) ) bij je paard. Ik vind de hoeveelheden niet eens heel erg schokkend, maar ben wel van de pragmatische aanpak. Je zou heel simpel kunnen kijken of je bijv. richting de helft per keer kunt gaan. Als je paard nog op het gras staat dan zou dat zeker tot en met augustus best eens kunnen werken.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:23

Het rantsoen van mijn merrie varieert van 2x daags een flexemmer bijna vol met een mengsel met bietenpulp, seniorenslobber, vitaminekorrel en olie (einde winter, geen gras en dus hooi) tot 1x daags wat slobber met vitaminekorrrel (juni-augustus i.c.m. 24/7 op goed gras). Ik hou bij wat ik voer en wanneer ik iets toevoeg of weglaat plus het effect qua kilo's.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:34

Ik denk dat de meeste producten elkaar niet zoveel ontlopen en ligt het ook aan je persoonlijke voorkeur en de verkrijgbaarheid. Wat kan helpen is op voervergelijk eens kijken naar je eigen muesli/slobber/brok en eens kijken of er voer is met minder suiker/zetmeel en meer vet/eiwit.

Elk paard zou theoretisch gezien zonder al teveel hulpmiddelen het gevraagde werk moeten doen, maar de praktijk is anders. Kijk naar je paard en geef 'm wat hij nodig heeft.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie