Voerprobleem Engels volbloed

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gloa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:44

Verdiep je eens in de voeding voor endurancepaarden. Meer vet/eiwit en minder in de suiker.

Veel producten hebben allerlei onnodige ballast stoffen en staan hoog in de suiker. Dit soort paarden worden niet dik van suiker. Ze branden het direct op.

Een hele goedkope en veilige manier om er wat massa op te houden is bijvoorbeeld gemicromioniseerd lijnzaad. Kan zo over het voer gegeven worden en bevat veel vet en eiwit. Ik heb ook wel eens gehoord over erwtenmeel.

Mijn paard heeft een stofwisselingsstoornis en verdraagt geen graan/voordroog/luzerne zonder last te krijgen van haar spieren of zich helemaal kaal te schuren. Maar met de gemalen lijnzaad kan ik haar ondanks een heel sober rantsoen toch erg mooi op gewicht en in de spieren houden.

Gloa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:24

IsabelleN schreef:
Nou... volbloeds zitten niet heel anders in elkaar qua organen etc. uiteraard, maar zoals je mensen hebt die alles probleemloos naar binnen kunnen schuiven zonder aan te komen, zo heb je ook paarden. Een Shet of Haf, KWPN'er meestal ook: die groeien al van een enkele stengel, de meeste volbloeds niet!

Stofwisseling zit wel heel veel verschil in tussen de verschillende rassen en types.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie