Voerprobleem Engels volbloed

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

Re: Voerprobleem Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:56

Ik ben bang dat je niet goedkoper uit gaat komen dan wat je nu voert. Bij de eerste regels van je bericht dacht ik dat je allemaal dure maarzweersupplementen en darmversterkers van de dierenarts moest voeren (vaak beruchte issues bij volbloeden), maar wat je nu voert is eigenlijk heel normaal voor een Engels voldbloedpaard dat goed in training staat.
Ik denk eigenlijk dat je in je handen mag knijpen dat je er zo goedkoop vanaf komt!

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:56

Ik denk ook wel dat het voer minder zwaar in suikers en zetmeel zou kunnen, bijvoorbeeld door het krachtvoer te vervangen door een vitamine/mineralenbrok met bij eiwitarm gras/hooi een eiwitsupplement zoals dat gemicroniseerde lijnzaad, maar daar gaat het niet goedkoper van worden.
Gemicroniseerd lijnzaad kost zo'n € 30/15 kilo, merriebrok kost zo'n € 13 per 20 kilo. Als je dus de halve kilo merriebrok vervangt door 200 gram gemicroniseerd lijnzaad per dag dan ben je alsnog duurder uit - en dan moet je waarschijnlijk nog een vitamine/mineralenbrok toevoegen omdat je dan de vitamines en mineralen uit de merriebrok mist.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie