Help wat is dit onder zijn hoef?

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:47

Het is niet perse goed om
Die dubbele zool echt weg te bekappen. Als je het met een hoevenkrabbwr kunt los halen zou ik heg zeker doen. Maar als het echt los gesneden moet worden met veel kracht is de dubbele zool er nog niet klaar voor om er af te gaan.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Maartje1990

Re: Help wat is dit onder zijn hoef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:59

Ik zie echt niet meteen iets verkeerds aan t bekap werk hoor. Zie echt 0,0 reden om nu al naar een andere smid te gaan.

''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 01:24

superpony schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik zie echt niet meteen iets verkeerds aan t bekap werk hoor. Zie echt 0,0 reden om nu al naar een andere smid te gaan.

Niet? Dit vind je echt een nette hoef??

TS, lees de link goed door die geplaatst is. Dan leer je zelf wat over hoeven en kan je beter in overleg en goed meekijken.

Ik zeg volgens mij nergens dat dit "een nette hoef" is. Ik zeg dat ik niet meteen iets verkeerds zie aan t bekap werk. Een hoef die 5 weken geleden (gewoon prima)bekapt is kan er best zo uit zien hoor, een dubbele zool was er toen waarschijnlijk niet eens geweest. Dus ik kan niet bekap werk van de smid beoordelen op een hoef die 5 weken teruggedaan is.

''Pak m'n hand maar''

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:16

superpony schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik zeg volgens mij nergens dat dit "een nette hoef" is. Ik zeg dat ik niet meteen iets verkeerds zie aan t bekap werk. Een hoef die 5 weken geleden (gewoon prima)bekapt is kan er best zo uit zien hoor, een dubbele zool was er toen waarschijnlijk niet eens geweest. Dus ik kan niet bekap werk van de smid beoordelen op een hoef die 5 weken teruggedaan is.

Ik bekap al vele jaren zelf en ze kunnen inderdaad snel veranderen en de dubbele zool is niet altijd los. Maar deze hoef lijkt ook wat ''scheef'' en flare te hebben.

Is ook geen directe ramp. Maar wat inderdaad gezegd wordt en de reden waarom wij zelf bekappen, eens in de 8-10 weken is gewoon te weinig voor goed hoefonderhoud. Dan krijg je steeds te grote verschillen.

Maar dan nog zegt "scheef" en "flare" ook niet meteen iets over het (eenmalige?) bekapwerk van 5 weken terug.

Misschien heeft betreffende smid al iets gedaan aan de flare in die bekapping. Maargoed valt niet te zeggen na 5 weken

''Pak m'n hand maar''

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie