Help wat is dit onder zijn hoef?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:56

Maartje1990 schreef:
Ik zie echt niet meteen iets verkeerds aan t bekap werk hoor. Zie echt 0,0 reden om nu al naar een andere smid te gaan.

Niet? Dit vind je echt een nette hoef??

TS, lees de link goed door die geplaatst is. Dan leer je zelf wat over hoeven en kan je beter in overleg en goed meekijken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:19

Maartje1990 schreef:
Ik zeg volgens mij nergens dat dit "een nette hoef" is. Ik zeg dat ik niet meteen iets verkeerds zie aan t bekap werk. Een hoef die 5 weken geleden (gewoon prima)bekapt is kan er best zo uit zien hoor, een dubbele zool was er toen waarschijnlijk niet eens geweest. Dus ik kan niet bekap werk van de smid beoordelen op een hoef die 5 weken teruggedaan is.

Ik bekap al vele jaren zelf en ze kunnen inderdaad snel veranderen en de dubbele zool is niet altijd los. Maar deze hoef lijkt ook wat ''scheef'' en flare te hebben.

Is ook geen directe ramp. Maar wat inderdaad gezegd wordt en de reden waarom wij zelf bekappen, eens in de 8-10 weken is gewoon te weinig voor goed hoefonderhoud. Dan krijg je steeds te grote verschillen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:37

HorseTimeXL schreef:
Wat is flare als ik vragen mag?

Als je die link leest die geplaatst is, leer je veel over hoeven. Dat is echt belangrijk als eigenaar om daar meer over te weten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie