Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:11

Shanna schreef:
Ik kan woensdag met haar op een kliniek terecht, voor die tijd nog even de oude röntgenfoto’s doorsturen als vergelijkingsmateriaal, dan worden er woensdag nieuwe gemaakt en aan de hand daarvan een behandelplan opgesteld.

Er zit inderdaad white line disease in de hoef.

Heeft je smid daar niks mee gedaan? Ik weet van een vriendin dat de halve wand vsn haar paard werd weggehaald om die schimmel eruit te krijgen. Was een hele toestand. Beau kreeg dat ook na zijn operatie. Gelukkig zag ik dat vrij snel, dus hoefde er niet veel uitgesneden te worden. Maar als het blijft zitten, vreet t straks alles aan. Begin je echt weer opnieuw ;( .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:43

Een cm is best wel veel hè. En soms moet je een paard gewoon stijl laten staan. Net als een mens heb je bij paarden ook allerlei pluimage enniet een doorsnee hoef. Ik loop ook aardig scheef, aan het afsluiten van mijn hakken te zien :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:10

Otti1977 schreef:
Ik heb je foto's aan mijn smid laten zien. Die is erg goed in probleem voeten. Hij denkt niet dat dit nog goed komt.

_O- _O- _O-

Serieus?! :wow:

Mss is hij dan toch niet zo goed in probleemhoeven.... ~~}>

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 21:52

Maartje1990 schreef:
Denken jullie wel dat t goed komt dan? TS loopt al drie jaar aan tr modderen. Terwijl een hoef eigenlijk een jaar nodig heeft.... dan is die namelijk weer helemaal nieuw aangegroeid. Maar zien jullie een (positief) verschil? Ik niet.... ik denk dat TS eens eerlijk moet gaan zijn naar haar paard.

Nou, míjn hoefmid denkt wel dat t te redden valt. Die heeft mijn Beau, ik ben dus gelijk met Shanna begonnen met zelfde problemen, weer opgelapt.

Shanna, stuur je ff pb

Fabster

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:11

Geen schimmel dus?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:41

Ik snap m niet. Het wordt nu toch weer een stijl voetje? Haar originele vorm dus. Dan is het nu toch prima (of wordt t nu weer prima)?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:29

Niet te veel zakken, denk ik dan. Als steil tenminste haar originele vorm was. Krijgt ze straks ook nog peesproblemen. Wordt per milimetertje proberen, denk ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:21

Als dat zo is, dan zien ze dat op de kliniek toch ook? Daar gaan ze haar toch ook niet vanalles wijs maken. Ja mag toch aannemen dat iemand die geslaagd is van de dierenartsenschool in ieder geval dat soort dingen ziet (hoop ik dan maar, want waarom zou je anders nig geld uitgeven aan een da). Dat bij hele ingewikkelde dingen niet elke da er iets mee kan, ok. Maar dit lijkt me toch wel de basic.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:11

WesternWay schreef:
Daarbij mag je best vragen stellen als eigenaar, waarom gekozen word voor de behandeling etc. Bovendien zien dierenartsen ook weleens dingen over het hoofd.

Tuirlijk ziet iemand ook wel eens iets over het hoofd. Maar zien ál die klinieken en smeden nu hetzelfde over her hoofd?

En natuurlijk mag je best vragen stellen. Maar er is altijd een mooi verhaal bij. Geen enkele da/hs zal zeggen dat zw gewoon masr wat doen. Dus hoe schat je dan in of dat het juiste is?

Het blijft een lastig verhaal en ik blijf vertrouwen hebben in een goede afloop. Besluiten om er mee te stoppen, kan altijd nog

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:31

Dat ziet er niet slecht uit, Shanna.