Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

quickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:52

even een hele late inhaker, net voor het eerst je hele verhaal gelezen. Pff wat ben jij al lang bezig. Maar ben nu even benieuwd of jouw hoefsmid deze beschadiging al jaren gemist heeft of dat dit mogelijk toch recenter is. Tevens zeer benieuwd wat je op dit moment doet met het paard. Daar bedoel ik mee:

hoeveel stal en wei
beweging
voeding
suplementen
behandelingen
en alles wat ik nog vergeten ben

Moet er niet aan denken om zo lang mijn paard in de lappenmand te hebben, Je zou er moedeloos van raken

quickie

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:53

pfff dat je nog niet gek geworden bent. Ik vraag me echt af wat hier nou echt de oorzaak van is. Jij misschien ook wel, maar elke keer als het beter lijkt te gaan krijgt hij een terug val. Geen idee hoe zoiets eruit hoort te zien. Gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik snap heel goed dat je voor een ijzer bent gegaan, ondanks dat ik behoorlijk anti ijzer ben. Grootste nadeel is nu alleen dat de hoef slecht doorbloed en dus geneest. Ik denk ook niet dat je echt een andere optie hebt. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop echt dat je over een half jaar kunt zeggen; Kijk deze hoeven eens (op een positieve manier)

quickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:33

Ik zal later de filmpjes Ed bekijken. Ik wil je alleen als tip geven om de hoeven goed in de gaten te houden. Toen mijn paard haar hoef kapot had ging de hoef zo snel groeien in te genezen dat ik na 4 weken de smid weer op de stoep had staan. Zou zonde zijn als je dat de mist mee in gaat

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie