Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

WesternWay

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:52

Heb al jouw berichten gelezen wat een ellende heb je gehad met je paard zeg.
Misschien is het al eens geopperd dan laat je mijn bericht maar voor wat het is, maar je zou de fotos en je verhaal eens kunnen sturen naar degene van de website www.paardenhoeven.info
Zij weet alles van hoeven van binnen tot buiten en heeff mega veel ervaring met probleem hoeven.

Hoe dan ook ik hoop dat je een manier vind om dit op te lossen!

The difference between the good and the great;
the great can make others feel as if they also can be great
-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:27

Oh wauw sommige reacties zijn echt schaamteloos ik verbaas me er toch steeds weer over ondanks mijn jarenlange boktgeschiedenis :=

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:01

Ja makkelijk gezegd anjali maar hoeven groeien niet binnen een maand terug en zodoende modder je een tijd aan met een smid voor je er achter komt dat het niet beter word. Tel daar bij op dat zo’n smid je overtuigt met “ik ben hier de professional” en je bent een hele tijd verder.

Van nassau is ook niet iedereen tevreden over trouwens (en ik zou zelf ook niet voor hen kiezen.) dus waarom zou ts dat moeten doen?

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:21

Nee sorry dat laatste stuk was niet voor jou bedoeld. Met het bovenste bedoel ik dat je er soms even over doet voor je er achter komt dat een smid niet zo goed is als dat je denkt.

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:12

Ik ben echt heel benieuwd naar hoe het hoefbeen eruit ziet/wat de stand is. Zeker leerzaam!

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:34

Shanna schreef:
Vannacht spookte iets door mn hoofd waar ik toch even over wilde sparren..

Haar hoef gaat nu vanaf de kroonrand weer enorm stijl omlaag. Haar kroonrand volgt de lijn vaan haar hoefbeen, die ook weer in lijn met de rest van haar gewrichten staat, haar hoefwand steekt af. Alles wat we bereikt hadden door haar stand te veranderen/ te laten zakken is allemaal voor niets geweest, want dat staat allemaal van haar hoefbeen af. Het zorgt dus zelfs voor problemen.. Ze is ook geboren met die stijle hoef, en heeft het daar tot ze c.a. 7/ 8 was prima op gedaan (als in ik kon er alles mee, nooit wat aan de hand). Is het dan wel eerlijk/ mogelijk om die hoef te laten zakken en daarmee dus in een voor haar verkeerde stand te dwingen? De hoefwand is wel aangepast, het hoefbeen echter niet.. :=

De hoefwand is aangepast maar het zoudrn de verlaagde hielen en korte teen zijn die moeten zorgen dat het hoefbeen meer parallel met de grond komt. De hoef heeft het een jaar of 7/8 volgehouden en toen kreeg ze klachten. Enige optie voor dit paard die ik zie is (heel) regelmatig bekappen en steeds heel iets de hielen verlagen en de teen inkorten en eens in de zoveel tijd op de foto om te zien hoe het verbetert. Maargoed ik denk dat je goede contacten hebt die mee willen kijken :)

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:30

GaelleS schreef:
Het is toch niet alleen kanteling, maar ook serieus sinking van het hoefbeen... kvind haar voeten er ook echt poedersuiker uitzien en ze loopt beter dan haar voeten/rxen eruit zien. Verder heb ik niks nuttig toe te voegen hoor. Maar aangezien sinking nog niet genoemd is... zeggen de artsen daar niets van?

Dan is het hoefbeen verticaal gaan “zinken” en losgekomen van de aanhechting toch? Dat kan bijna ook niet anders met die enorme afgegroeide teen zou je zeggen.. dan is het toch gek dat er alleen voor ontlasten en niet teen inkorten word gekozen lijkt mij?
(Puur interesse naar de case hoor TS, geen kritiek)

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:32

Daarbij mag je best vragen stellen als eigenaar, waarom gekozen word voor de behandeling etc. Bovendien zien dierenartsen ook weleens dingen over het hoofd.

-Unknown

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:35

GaelleS schreef:
Inderdaad. Ja je kan de bovenkant van de kroonrand zien op de rontgen, en dan het topje van het hoefbeen mag daar max een aantal cm onder zitten. Deze lijkt echt uit verhouding en veel dieper te zitten al :/

De hoef is anders geplaatst en daardoor iets lastig te vergelijken maar hier is idd wel verschil te zien
Afbeelding

-Unknown

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie