Hoe krijgt mijn pony zijn bespiering terug?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 05:52

Bij shetten sta je heel gemakkelijk voor hun zwaartepunt, waarmee je aan hen vraagt om te remmen, om te draaien of naar je toe te komen. Dat ze ook nog eens heel wendbaar zijn en vaak vrij zwaankleefaan, helpt daar niet bij, zeker niet als je ook nog een niet-voorwaarts exemplaar hebt getroffen.

Ik vind het vele malen lastiger een shet goed te longeren dan de grote paarden, daar heb je veel meer speelruimte/marge voor fouten.

Edit:
Afbeelding
even wat van parelli erbij pakken. Drijven doe je in zone 4, alles achter zone 5 doet bij shetten vaak nauwelijks iets, remmen die je in zone 2 en soms voorkant zone 3, stabiel houden aan de achterkant van zone 3, zone 1 en de delicate zone is omdraaien en voor zone 1 is vaak bij je komen.

Grote paarden mag je vaak het grootste gedeelte van zone 3 gebruiken voor stabiel houden, en reageren langer met remmen (i.p.v. omdraaien) en vinden achter zone 5 langer nog drijvend werken. Dat gecombineerd met veel grotere zones om mee te beginnen, maakt het met grotere paarden zo veel simpeler.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie