paard op blote voeten

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AlineC

paard op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 09:33

hallo,

ik heb 2 weken terug een fantastische ruin gekocht.
hij is daar nog bekapt (nu 3 weken terug)
we rijden veel op de straat waardoor hij wat scheurtjes in zijn hoeven kreeg.
hoefsmid van ons gebeld die heeft hem wat bijgeveild en advies gekregen om het nat te houden.

nu loopt hij dus af en toe heel voorzichtig/kreupel op straat (op gras loopt hij normaal en wil hij ook draven en galoperen) nu zijn we dus aan het nadenken om hem voor op ijzers te zetten. alleen het probleem is dat wij hier veel in boomgaarden en weiland rijden... dit is regelmatig op gras waardoor de kans op uitglijden met hoefijzers erg groot is.

is er iets waardoor wij zowel op straat als op de weide kunnen rijden?
hoor graag goede idee├źn :)

eigen paard is goud waard
Spoiler:
Een paard zonder ruiter is een nog steeds een paard, maar een ruiter zonder paard is maar een mens.

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 21:26

dingogirl schreef:
waarom geen hoefschoenen? er is zoveel keuze dat er zeker iets bij is wat voor je paard past.
hebben we al jaren en dat bevalt prima. wel moet je dan iedere paar weken de hoeven zelf bijvijlen.

Onze hoefsmid zegt dat hoefschoenen erg duur in aanschaf is wil je goede hebben en dat ze minder lang meegaan als ijzers.... wat is jullie ervaring daar mee?

Ook zou ik graag willen weten of mijn paard niet uitglijd op het gras met hoefschoenen?

Spoiler:
Een paard zonder ruiter is een nog steeds een paard, maar een ruiter zonder paard is maar een mens.

AlineC

Re: paard op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 10:52

iedereen bedankt voor het reageren! ik heb nu hoofwear benaderd welke maat ik exact nodig heb en vandaag komen mijn hoefschoenen binnen. ik ben benieuwd!

Spoiler:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie