paard op blote voeten

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:25

Hoefschoenen zou ik adviseren en als ik weer een nieuw paard krijg ga ik voor https://www.hoofwear.com/flex-hoof-boots
Met name dat ze elastisch zijn en wat mee groeien vind ik zo fijn. Via een eenvoudig noppen in draaien kun je er in de regen en sneeuw ook mee rijden.

Voor mijn revalidatie paard heb ik https://www.hoofwear.com/catalog/produc ... ategory/4/
Hier heb ik bewust voor gekozen daar zij pijn heeft (artrose) en deze schonen voor haar de schokken opvangen. Met behulp van deze schoenen hebben we haar weer aan het lopen gekregen en nu de hoeven gewend zijn zonder ijzers en dat goed gaat, heb ik daar weer voor gekozen. Het nadeel van deze schoenen vind ik dat onze merrie ronde hoeven heeft en ze de neiging tot draaien hebben. Voor ons maakt dat niets uit daar ze alleen aan de hand mee gaat, maar een paard waar echt op gereden wordt lijkt me de eerste link veel fijner.

Mijn hoefsmid heeft me geleerd om te raspen en alles daarvoor aan me gegeven. Dan kan ik het bij houden en dat is wel heel fijn. Dan krijg je ook niet zo gauw scheurtjes. Als je paard goede hoeven heeft, zou ik niet meer voor ijzers kiezen.
Dat is anders voor paarden, zoals mijn ruin, die echtniet zonder ijzers kan. Hij heeft inmiddels al 21 jaar ijzers en dat gaat goed dus dat houden we zo, ook nu zijn hoeven wel goed groeien ga ik dat niet meer veranderen (never change the winning team).

piendumaitre

Re: paard op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:23

Dat is fijn xkikidegroot! Die van mij hebben we van de ijzers afgehaald omdat ze steeds uitgleed en zich blesseerde. De ruin heeft dat ook nog nooit gehad. Dus dat is voor ieder paard anders.

piendumaitre

Re: paard op blote voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:25

igor001, heb je voorbeeld filmpje of foto's van de hoeven van je paard met en zonder de schoenen. Ik vind namelijk deze schoenen zo groot. Nu leeft mijn paard ook op grote voet, dus ik ben wel benieuwd naar de voeten van die van jou.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie