paard op blote voeten

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:23

Hier hele goede ervaring met hoefschoenen. Niet de ‘klompen’ van cavallo (in stilstand stond Mn paard al met de schoenen op elkaar :x ) maar de Equine fusion active. Echt top schoenen, we zijn er zo blij mee en ze hebben ondertussen al aardig wat kilometers gemaakt over straat, bos, plassen water, mulle zand in de duinen en ook dressuur en sprongetjes in de rijbak. Ik heb deze schoenen gekozen omdat ze, net als onze schoenen een flexibele zool hebben waardoor er geen kantelingen in het gewricht komen bij ongelijke oppervlakte, maar de schoen dit gedeeltelijk zelf oplost. Ik heb ze gekocht bij Hoofwear, Klaas feuth. Hij is wat lastig om contact te leggen, maar als je eenmaal contact hebt, denkt hij zooo fijn met je mee. Hij doet volgens mij ook pas consulten waarbij je verschillende schoenen kunt proberen.

Life holds special magic, for those who dare to dream

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:14

piendumaitre schreef:
igor001, heb je voorbeeld filmpje of foto's van de hoeven van je paard met en zonder de schoenen. Ik vind namelijk deze schoenen zo groot. Nu leeft mijn paard ook op grote voet, dus ik ben wel benieuwd naar de voeten van die van jou.

Ik vind ze juist niet groot! De cavallo’s, die zijn groot en lomp! Mijn paard (1.63) is heel smal gebouwd, en toch passen deze schoenen goed. Ze kan ze goed ‘kwijt’. Zal morgen even foto’s maken, maar ik vind ze het verre van groot..

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:01

Bij dezen de foto’s. Ze stond in de modder, dus excuses hiervoor :Y)

Wat betreft wondjes; je kunt hiervoor speciale sokken kopen. Ik heb er geen last van gehad, maar de equine fusions hebben ook een speciale zachte hiel om dit te voorkomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:37

Cowgirl schreef:
@Igor001.

Vraagje aan jou.

Heb je je paard al lang?
Doe jezelf bekappen?
Heeft hij enkele maanden geleden iets gehad?

Gewoon uit interesse want ik zie best een brede hoef maar op ong 1/3 een brede rand zitten en daar boven is de hoef smaller. Een teken dat er toen iets veranderd is.
Ik verwacht zelfs dat je over een aantal maanden aan een kleinere maat schoenen moet :) In positieve zin.

Verder vind ik de fusions ook erg fijn. Ik had destijds het eerste model...met riempjes(die waren niet fijn)
Maar het is , zoals Igor001 , al zegt een mooie flexibele schoen.

Er is ook nog een speciaal topic op Bokt TS voor gebruikers van hoefschoenen.

Ik heb haar al 5,5 jaar. Het klopt wat je ziet. Ze is met kerst hoefbevangen geweest en daarvoor had ze een blessure aan het check ligament. Dus de hoef moet weer in model komen. De hoefsmid bekapt haar. Maar de schoenen had ze al, en ze is dezelfde maat blijven passen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie