Ratten knagen aan hoeven in stal

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:20

Dit is toch algemeen geweten in de paardenwereld dacht ik. Ik wist niet dat voor veel mensen dit iets nieuws is, ik heb het altijd zo gehoord toen ik jong was! Ratten knagen aan hoeven en zwilwratten, het is daarom erg belangrijk om ongedierte te bestrijden in en om de stal. Dat heeft niks te maken met het feit dat de ratten ziek zijn of inderdaad ongelooflijk bloeddorstig zijn :+ Toen mijn eerste paardje nog 24/7 buiten stond, werden we er steeds attent op gemaakt door de staleigenaar om de paarden na te kijken op wondjes voor het geval er (iets te fanatiek) geknaagd was. En indien er ratten gezien werden, werden er vallen geplaatst. Wij zaten niet ver van het water en kleiputten, dus ratten waren er zeker. Fijn is het niet, om te zien dat ratten aan je paard zitten in de stal. En dat hoort ook echt niet eigenlijk, dus ik zou als ik hun was flink wat vallen neerzetten!

Heleennn

Re: Ratten knagen aan hoeven in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:20

Ik zie echt niet waarom wilde ratten opvang nodig hebben, ze dragen echt de meest vieze ziektes met zich mee dus dat wil je dan toch niet in je stal hebben laat staan in je huis? :? Ik blijf er bij, ratten in de stal hoort niet en moet bestreden worden. Hoe je dat doet maakt niet uit imo, vangen en in een bos loslaten (maar welk probleem los je dan op?) of met een val. Dat moeten mensen zelf bepalen, maar ratten in een stal hoort echt niet!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie