Ratten knagen aan hoeven in stal

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RedPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:28

Het is niet gruwelijk of abnormaal, ratten doen dit en ze eten je echt niet levend op. ;)

Het is normaal dat ratten wonden schoonmaken. Bij zichzelf en bij anderen. Ik geloof dan ook niet dat de ratten de wonden bij dit paard veroorzaken. Er zal al iets gezeten hebben.
Ik heb zelf (wilde) ratten en ze doen dit ook bij mij als ik een wondje heb. Heel zachtjes en heel secuur. Ze 'manicuren' echt. Als ze dit bij elkaar doen vinden ze dat ook prettig, dus ik kan me voorstellen dat een paard dit ook prettig kan vinden. En ook dat een paard er niet van gediend kan zijn trouwens. Of dit wenselijk is, is natuurlijk een tweede maar ik wil bij deze wel graag het gedrag verklaren. Het zijn geen bloeddorstige monsters.

RedPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 07:58

Nabster schreef:
En dat laat jij gewoon gaan? Waarom?

Waarom zou je wilde ratten houden? Ik heb jaren tamme ratten gefokt, maar wilde ratten nog nooit in huis gehad gelukkig.

Niet altijd en niet door elke rat, maar waarom niet als ze zo zachtjes doen? Het is sociaal gedrag naar mij toe.

Dit gaat off-topic en ik ga sowieso dit topic ontstippen zo omdat ik alle berichten over bestrijden niet hoef te lezen, maar wie meer wil weten mag me altijd een PB sturen.
Ik vang wilde ratten op. Begonnen met tamme ratten opvangen, af en toe een wilde en aan die laatsten verloor ik mijn hart. En zij hebben hard opvang nodig, zo geliefd zijn ze helaas niet. Overigens gaat het dan om jonge moederloze dieren of gewonde volwassenen. Zij hebben naar mijn mening net zo veel recht om opgevangen en beschermd te worden als tamme ratten of als elk ander wild dier in nood.

Christiene schreef:
Nabster schreef:

En dat laat jij gewoon gaan? Waarom?

Waarom zou je wilde ratten houden? Ik heb jaren tamme ratten gefokt, maar wilde ratten nog nooit in huis gehad gelukkig.

Vaak gekruist met tamme moeder en wilde vader waarvan ma gedumpt gevonden is en drachtig bleek of een wild nest wat iemand opgevoed heeft en daar weer nakomelingen van.

Zijn er meer die er zo met ervaring zulke ratjes opvangen.

Z Ijn lastiger te houden zelfde met konijnen.

Die vang ik inderdaad ook op. Ze zijn lastiger dan de volle wildjes. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie