Reguliere zorg en/ of alternatieve zorg aan paarden.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Re: Reguliere zorg en/ of alternatieve zorg aan paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:38

Het ligt helemaal aan de situatie.

Veeartsen zijn ook niet allemaal hetzelfde en maken ook nog steeds veel fouten. En anderen zijn stil blijven staan in de tijd.
Niet altijd helpt een behandeling en dan is het soms een optie om het eens over een andere boeg te gooien.

Dat iets niet onderzocht is, wil niet altijd zeggen dat het niet werkt. Voor onderzoek is vaak veel geld nodig en werelden staan soms ver uit elkaar, dus als ze tegenover elkaar blijven staan, komen ze soms niet nader tot elkaar.

Als er vaak problemen zijn, kan je al beginnen in de basis; Voldoende vrije beweging, vriendjes, goed en voldoende ruwvoer. Niet elke veearts zegt snel; gooi je paard eens naar buiten, of, geef hem meer of beter ruwvoer.

Wij laten vrijwel nooit ene therapeut komen. Ik heb er geen goede resultaten mee gezien om me heen en als er als iets werkte, was het heel tijdelijk. Ook weer, omdat het probleem niet werd aangepakt, alleen de kwaal.

Wij bekappen zelf en via natuurlijk bekappen als je het zo wil noemen........Voor elk paard is dit elke keer weer beter gebleken. Ook volg ik inmiddels veel nb'ers en klanten van ze en hoor, ken en lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Nu weer een paar mensen die zijn overgestapt en alleen maar positief.

Waar ik over slechte hoefsmeden ook wel een boek kan schrijven. Maar niet elke eigenaar ziet het als het niet goed gedaan wordt.

Pendelen en een antenne of wichelroede etc etc doe ik niet aan. Als ik iets wil toevoegen zoals kruiden, ga ik af op ervaringen, maar geef zeer beperkt. Heb wel goede dingen meegemaakt met een aantal kruiden.

Verder moeten ze het gewoon goed doen op veel vrij bewegen en hebben die van ons vrij weinig lichamelijke klachten. Ook de oudjes niet. Veel middelen zijn als het ware vervangers van bewegen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie