Reguliere zorg en/ of alternatieve zorg aan paarden.

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MyWishMax

Re: Reguliere zorg en/ of alternatieve zorg aan paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:20

Ligt aan de klachten, maar zowel de fysio die ik vroeger had (en die tegenwoordig op een kliniek werkt) als de osteopaat behandelen niet als zij iets vermoeden waar de DA nog niet bij geweest is. Mijn osteo heeft ook een achtergrond als humane fysio en is daarna opleidingen gaan volgen voor osteopaat en chiropractie. Zij komt eerder als een soort extra controle.

Alternatief heb ik vroeger wel gebruikt/gevraagd, maar door die ervaringen zou ik het nu niet meer doen. Dat was wel toen we eigenlijk vastliepen, maar toen zelfs een bekende holistische DA riep dat mijn pony bepaalde afwijkingen absoluut niet had terwijl wij het op de foto of onderzoek uitslag op papier hadden was het vertrouwen toch wel snel weg.

Bij een ziek paard komt de DA, komt die er niet uit gaan we naar de kliniek. Bij klachten/kreupelheid naar de kliniek en eventueel in overleg met de DA aanvullend een fysio of osteopaat. Er komt heel soms wel eens een massagetherapeut, maar ook dat zie ik meer als extra, dat doe ik niet als er klachten zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie