Luchtige UV werende beschermers voor de achterbenen

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SuperZodiaX

Re: Luchtigw UV werende beschermers voor de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:13

De turnout/mudfever boots van Premier equine misschien iets? Al is het zo te zien wel neopreen..

SuperZodiaX

Re: Luchtige UV werende beschermers voor de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:05

Hallo allemaal, ik volgde dit topic al even. Mijn PRE ruin krijgt elke zomer wondjes op zijn benen die uitbreiden. Alles is al getest en bioptie geeft allergie aan, terwijl allergietesten niks aangeven. Ik heb zelf het idee dat het ook te maken heeft met zonlicht en insecten die op zijn benen komen. Vorig jaar heb ik uiteindelijk stalbandages gebruikt en dat hielp wel. Maar nu zijn er sinds dit weekend weer plekjes tevoorschijn gekomen en dit zitten op het op het bovenste gedeelte van het voorbeen. Weet iemand beschermers die echt hoog komen?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:30

Ik heb hem nu staan in de arma by shires en die doen goed werk, maar ik mis een stuk bescherming voor het bovenbeen. Ik ga denk ik een bug rug bij snuggyhoods bestellen (zie pagina terug hier genoemd in een post), daar kunnen ze korte pijpjes aan de deken vastmaken. Dan is het bovenbeen beschermd. Wel prijzig maar toch het proberen waard.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 05:51

Cheminee schreef:
Mijn paard is ondertussen vasculitis vrij! Ingepakt in de arma fly boots en eczeem deken

Wat fijn ts!

Ik hoop dat de vliegendeken met mouwtjes samen met de armaware voldoende is bij mij paard. Die van mij heeft geen vasculitis, maar een ander soort allergische reactie en we kunnen er niet achter komen wat het is, behalve dat het iets met warmte en insecten en zonlicht te maken heeft. We pakken hem nu dus in en dat gaat goed, maar net een stukje bovenbeen blijft onbeschermd en daar komen steeds nieuwe plekjes. Duimen dus maar dat de deken straks helpt!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:27

SuperZodiaX schreef:
Cheminee schreef:
Mijn paard is ondertussen vasculitis vrij! Ingepakt in de arma fly boots en eczeem deken

Wat fijn ts!

Ik hoop dat de vliegendeken met mouwtjes samen met de armaware voldoende is bij mij paard. Die van mij heeft geen vasculitis, maar een ander soort allergische reactie en we kunnen er niet achter komen wat het is, behalve dat het iets met warmte en insecten en zonlicht te maken heeft. We pakken hem nu dus in en dat gaat goed, maar net een stukje bovenbeen blijft onbeschermd en daar komen steeds nieuwe plekjes. Duimen dus maar dat de deken straks helpt!

De deken is binnen! Heel erg benieuwd
Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:58

Afbeelding
Tot de voorknie. Daaronder heb ik de armawear by shires

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:47

Cheminee schreef:
Zijn dat die neopreen dingen van arma? Worden die niet te warm na een hele dag dragen?

Ja ze zijn voor echt hete dagen wel te warm, maar met deze temperaturen prima te doen. En ze zitten goed en zakken niet af. Ik heb voor de warme dagen nu de fly boots besteld

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:04

Cheminee schreef:
Ja zo doe ik het ook. Flyboots zijn prima!

Nu de flyboots een paar dagen in gebruik en die draaien en zakken ontzettend. De neopreen variant blijft wel super zitten maar die is wel een stuk warmer.

De snuggyhoods deken bevalt trouwens echt super. Wel een ding met aan en uittrekken, maar plekjes op zn benen zijn allemaal echt weg aan het trekken, vanaf het moment dat hij hem om heeft is het al niet meer open geweest. Super blij mee!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:23

De fly boots draaien en zakken zo snel, die heb ik toch maar weer even gewisseld voor de neopreen versie, die blijven wel super zitten. Verder super tevreden over de snuggyhoods deken, plekjes zijn overal eigenlijk weg, alleen moet nog wat haar op groeien weer. Super blij mee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie