tech of flex beugels? graag ervaringen ermee

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lauriannnn

Re: tech of flex beugels? graag ervaringen ermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:20

Ik heb 2 jaar lang met simpele flex beugels gereden (veiligheidsbeugels) en merkte daarmee vergeleken een normale beugel al verschil. Daarna een tijd een paard gereden waar de bow balance van sprenger aan hingen en vond ze erg fijn merkte meer verschil met de simpele flex.

Nu heb ik voor mijn eigen zadel de Flexcite van Sprenger aangeschaft. Deze zijn wat groter waardoor je voet er nog sneller uit gaat bij een eventuele val (heb een paard wat af en toe graag vliegt) en die zijn 4 kanten op flexibel volgens diverse blogs. ik heb gekozen voor de flexcite omdat dat de nieuwere variant was die nog sterker was en het verschil in de aanbieding was een 10tje met de bow balance.

Ze zijn erg duur maar je hebt wel levenslange garantie en ik merk aanzienlijk dat ik na het rijden rustigere benen heb en minder tintelingen omdat de beugel meer demping geeft. Ik rijd wel 5 a 6 dagen per week en soms 2 paarden op een dag dat moet ik er dan wel bij zeggen.

Mocht je iemand in de buurt hebben zou ik het zeker eens een keer lenen om te testen.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie