Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FHS

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:52

Ga ik navragen bij de fabrikant. In principe gelden door de fabrikant vastgestelde retailprijzen. De prijs die Zadelhulp opgeeft, klopt wat dat betreft voor Nederland. Ik kom er op terug.

Onze doelstelling: een passend zadel voor ieder paard én elke pony!
Flevo Horse Support: Zadelmakerij ~ Zadelpasservice (gecertificeerd) ~ Sportmassage voor Paarden
www.flevohorsesupport.nl ~ info@flevohorsesupport.nl
Dealer van: Thorowgood, Kent & Masters en Fairfax zadels én gebruikte western (merk-)zadels, Prolite en LeMieux

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:49

germie schreef:
Ik wacht wel tot er een namaak op de markt komt :P Deze is toch echt een beetje te duur.

Wordt w.s. lang wachten, want er zit patent op het ontwerp.

Flevo Horse Support: Zadelmakerij ~ Zadelpasservice (gecertificeerd) ~ Sportmassage voor Paarden
Dealer van: Thorowgood, Kent & Masters en Fairfax zadels én gebruikte western (merk-)zadels, Prolite en LeMieux

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 15:50

Picassox schreef:
Is de singel al op meer punten in Nederland te verkrijgen?

In de BIT stond trouwens groot artikel over de singel en de onderzoeken erna. Erg interessant. :j

In principe bij (Kent & Masters en) Fairfax dealers, zoals Flevo Horse Support (zie voettekst).

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:06

nummie schreef:
Hallo,

Kunnen jullie je mening geven over deze maat fairfax bij mijn paard? Het is een standaard/65 cm. Is de breedte goed? Zat zelf te denken aan een 70 of 75 cm lengte..leek me iets hoger te mogen?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5681adbe85

Aangesingeld wil je een handbreedte onder de onderrand van het zadel uitkomen. Moet de schabrak uiteraard niet in de weg zitten.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:59

nien81 schreef:
Mijn singel heeft dus ook scheuren en ziet er echt niet meer uit. Hij dateert van augustus 2013. Ook aangekocht bij Pas de Deux. Ben niet van plan 70 eur te betalen om hem te vernieuwen. vind het echt schandalig. Mijn laarzen (die ik minder poets als mijn singel) heb ik al 6 jaar en zijn nog in perfecte staat. idem met zadel en hoofdstel. Schandalige kwaliteit van Fairfax :n

Je kunt het leer van laarzen niet vergelijken met het leer van een singel en dan met name de kant die tegen het paard aanligt. Door inwerking van zuren in het zweet van het paard, krijgt met name dat leer het zwaar te verduren. Is de singel vóór dat die gebruikt wordt niet beschermt tegen de inwerking van die zuren, dan is het kwaad al geschied en is de kans op hard worden en scheuren veel groter.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:15

germie schreef:
Ik snap ook niet dat een stukkie leer 70 euro moet kosten. Daarvoor koop je een gehele nieuwe singel van goede kwaliteit. Dus daar maken ze wel degelijk winst op bij fairfax dan.
Ik heb het idee dat de fabrikant ten onder gaat aan eigen succes. De eerste kent en master zadels warren erg goed, fairfax was de iets duurdere uitvoering. Nu moet er kennelijk produktie gedraaid worden wat ten koste gaat van de kwaliteit.

Fairfax is zeker geen fabrikant die alleen maar productie draait om zo veel mogelijk winst te maken! Deze singels worden, in tegenstelling tot heel veel andere leren merksingels (!), in Engeland gemaakt en niet in Verweggistan, waardoor de productiekosten hoger zijn.

Met winst maken is niets mis toch? Geen enkel bedrijf kan bestaan, zonder winst te maken.

Fairfax (de fabrikant van Thorowgood, Kent & Masters en Fairfax zadels, Prolite en Fairfax Performance Girth) werkt continue aan verbetering van haar producten. Alles (!) van hun hand wordt ontwikkeld en uitvoerig getest en waar nodig aangepast, om vervolgens weer uitvoerig getest te worden (qua biomechanica en drukmeting) vóór het überhaupt in productie wordt genomen. Vergis je niet hoeveel geld dat kost. Ik vraag me af hoeveel fabrikanten dat doen.

Mits goed aangemeten en op de juiste wijze behandeld kun je jaren plezier hebben van hun producten.

FHS

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:04

Dit is de behandeling die de fabrikant adviseert en die aantoonbaar effectief gebleken is, want ook de verschillende manieren van gebruik zijn uitgebreid getest. Wat gebeurt er met de singel, als je 'm wel vóór gebruik insmeert, niet insmeert, wel schoonmaakt na gebruik, niet schoonmaakt, verschillende middelen als olie, vet, zadelzeep etc.

* Vóór gebruik de nieuwe singel goed insmeren met de Rapide leather gel, die erbij wordt geleverd. En met goed bedoel ik compleet; bovenkant, onderkant (!) en zijkanten.
* Steeds na gebruik het zweet meteen met een vochtige doek of spons verwijderen en droog maken met een droge doek.
* Vervolgens de singel insmeren met Rapide leather gel en deze op natuurlijke wijze laten drogen. Liefst in de vorm waarin die gebruikt wordt, dus bijvoorbeeld over je zadel, die onder een zadelhoes op de bok hangt. Zo moet de singel jaren meegaan.

Scheurtjes in het leer ontstonden met name in singels die vóór ingebruikname niet goed beschermd waren tegen inwerking van zuren en zouten, die in het zweet van het paard aanwezig zijn. Juist vanwege de testresultaten adviseert Fairfax de leather gel van Rapide en krijg je bij aankoop een sample daarvan bijgeleverd.

En ik kan niet anders zeggen dan dat ook de service van Fairfax excellent is en ik heb geen klanten met klachten over de singel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie