Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:29

Grandeur, Mattes en Christ bieden ook op maat gemaakte dekjes aan, misschien kun je eens kijken bij hun dekjesconfiguratoren? Dan zie je ook wat ze allemaal aanbieden aan opties/versieringen.

Het begint denk ik bij de basis:
Ga je echt alleen voor de show, of wil je ook dekjes aanbieden met vakken waar mensen inlages in kunnen schuiven? Wordt het alleen een lapje katoen, of zijn er ook andere materialen mogelijk zoals lamswol eronder enz?
En welke modellen bied je aan? Vierkant? Met punt? Eurofit? Zadel volgend of fantasievormen?

Wat ik zelf erg leuk vind van bijvoorbeeld Grandeur is dat je daar ook zelf een omtrek van je zadel op papier naartoe kunt sturen waardoor je dekje precies de vorm van je zadel volgt (en dan 3 cm eromheen). Als je ze toch allemaal zelf maakt en het dus handwerk is, zou je ook zo'n service kunnen aanbieden. Ook bij vierkante dekjes is het leuk als de voorkant van het dekje netjes de vorm van je zadel volgt. :)

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:38

Wat Mattes ook heel slim heeft is een ophangmechanisme voor dekjes; daarmee binden ze het midden van het dekje aan de voor&achterkant van het zadel vast waardoor het gegarandeerd hoog in de kamer blijft liggen en niet zakt. Misschien ook een ideetje. :)

xyzutu2

Re: Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:22

Als je toch in setjes denkt (en nog een beetje onderscheidend wilt zijn tov alle andere betaalbare stel-zelf-je-eigen-dekje-samen-sites): neus-/kin-/kopstuk-/singelbontjes in de kleur van je dekje. :)

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:43

www.pelego.nl levert bijvoorbeeld ook compleet zelfverzonnen vormen en maken naast reguliere customized dekjes ook customized dekjes voor de barokke markt. Dat lijkt me ook wel een mooie doelgroep omdat die vaak en meer versiering willen en ook meerdere sets willen.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:04

dorientjuh schreef:
Een paar kritische vragen:
- Hoeveel naaiervaring heb je?
- Wat voor naaimachine heb je?
- Ben je je ervan bewust dat je de biezen ook zelf moet gaan maken?
- Welke stof ga je gebruiken? Zware kwaliteit of dunne stofjes?
- Wat ga je gebruiken als voering?
- Hoeveel tijd denk je kwijt te zijn aan het maken van 1 dekje?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op deze vragen? Voor het meedenken is het nl wel handig om te weten hoeveel naaiervaring iemand op zo'n machine heeft, want anders vallen bont, biesjes en ingewikkelde patronen/stoffen sowieso al snel af.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:30

Kijk, dat geeft al meteen heel wat meer vertrouwen! :)

Wat je ook kunt doen is het van de andere kant bekijken: een dekje-aanpasservice waarbij mensen hun eigen dekje naar jullie kunnen sturen om aan te laten passen. Bijvoorbeeld van normaal dekje naar boomloos met inlagevakken, vz-dekje bijsnijden tot dressuurdekje, bont eronder of juist eraf, versieren met biesjes enz.
Ik zit zelf meer in de boomloos hoek en daar hoor je heel vaak dat mensen het jammer vindend dat ze na de switch naar boomloos hun favo dekje niet meer kunnen gebruiken. En dat hoor je ook bij mensen die van VZ naar dresuur overgaan enz. Of ze hebben een favo dekje, alleen willen nu nog een extra randje/naam erop.
Dus naar die markt zou je ook nog kunnen kijken (en het scheelt je een hoop basic naaiwerk als het basisdekje al zo wordt aangeleverd). :)

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:55

Bedoel je me vergoeding van verzendkosten dat jullie ook betalen voor het weer terugsturen van het dekje nadat het aangepast is?

Of - bedenk ik nu - stuur je ze helemaal niet terug en vraag je gewoon gratis dekjes??

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie