Ervaringen Bridle2fit?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:15

Indestal schreef:
Waarom kiezen jullie hiervoor?

Een bv full hoofdstel kan je toch ook op maat maken middels de gaatjes? Stel het is prachtig zacht sterk leer en heel mooi gestikt, dan snap ik dat wel...maar dit ziet er zo basic uit...

Ik heb een bartl hoofdstel al 12 jaar nog steeds als nieuw, was toen 180 euro, het enige wat ik nog wil is een ergonomisch kopstuk, dat kan ik zo bestellen..

Volgens mij wordt op deze manier een hoofdstel kopen gruwelijk duur...een mooi commercieel concept en als je dan ook nog een passer moet laten komen...

Damens jullie zien toch zelf wel of het past? Ik verwacht toch wel wat expertise met eigen paarden...dan heb je altijd nog een lesgever die mee kan kijken en een gaatje hoger of lager voor je zet.

Dit is wel fijn voor bv grote koudbloeden, paarden met smalle en lange hoofden waarbij standaard net niet past of bij shetties, brede kleine hoofdjes, net groter dan een mini maar kleiner dan een middelmaat...

Dit heb ik precies! Zo veel geld voor wat stukjes leer is eigenlijk idioot...

Alleen aan de andere kant straks ook een driejarige die wordt ingereden en dan wil ik wel een goed hoofdstel en bit. Doen ze ook bitten? Ik wil gewoon niet starten met een 1 - 0 achterstand. Dus lees nu even jullie ervaringen die super waardevol zijn. Verder ben ik zo iemand die tien jaar met een hoofdstel doet dus wat dat betreft, geef ik liever in 1 keer wat meer uit dan iets wat na twee jaar uit elkaar valt...

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:37

liesen schreef:
Lily_Fee schreef:
Waarom kiezen jullie hiervoor?

Een bv full hoofdstel kan je toch ook op maat maken middels de gaatjes? Stel het is prachtig zacht sterk leer en heel mooi gestikt, dan snap ik dat wel...maar dit ziet er zo basic uit...

Ik heb een bartl hoofdstel al 12 jaar nog steeds als nieuw, was toen 180 euro, het enige wat ik nog wil is een ergonomisch kopstuk, dat kan ik zo bestellen..

Volgens mij wordt op deze manier een hoofdstel kopen gruwelijk duur...een mooi commercieel concept en als je dan ook nog een passer moet laten komen...

Damens jullie zien toch zelf wel of het past? Ik verwacht toch wel wat expertise met eigen paarden...dan heb je altijd nog een lesgever die mee kan kijken en een gaatje hoger of lager voor je zet.

Dit is wel fijn voor bv grote koudbloeden, paarden met smalle en lange hoofden waarbij standaard net niet past of bij shetties, brede kleine hoofdjes, net groter dan een mini maar kleiner dan een middelmaat...

Dit heb ik precies! Zo veel geld voor wat stukjes leer is eigenlijk idioot...

Alleen aan de andere kant straks ook een driejarige die wordt ingereden en dan wil ik wel een goed hoofdstel en bit. Doen ze ook bitten? Ik wil gewoon niet starten met een 1 - 0 achterstand. Dus lees nu even jullie ervaringen die super waardevol zijn. Verder ben ik zo iemand die tien jaar met een hoofdstel doet dus wat dat betreft, geef ik liever in 1 keer wat meer uit dan iets wat na twee jaar uit elkaar valt...

Ik heb het wel gedaan voor mijn jonge merrie. Bitje nog niet. Daar heb ik een licht sprenger bitje voor. Wil dat later misschien nog wel doen. Maar aan het begin Kun je ze ook niet zo goed aan de mond zitten.[/quote]

Bedankt voor je advies. Was het jouw eerste hoofdstel voor de merrie? Op heb je een ander hoofdstel gebruikt voor het inrijden? Want graag willen ze je op het paard zien, maar dat gaat niet met het eerste hoofdstel. Haha

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:25

liesen schreef:
Lily_Fee schreef:
Bedankt voor je advies. Was het jouw eerste hoofdstel voor de merrie? Op heb je een ander hoofdstel gebruikt voor het inrijden? Want graag willen ze je op het paard zien, maar dat gaat niet met het eerste hoofdstel. Haha

Ik ben haar nu aan het zadelmak maken met een oud hoofdstelletje. We hebben niet gereden toen ze m kwam aanpassen. Alleen gekeken of alles goed zat.

Is dat niet raar? Wilde je het niet uitproberen? Klinkt alsof je schoenen we aantrekt, maar niet op gaat staan en gaat lopen...

Lily_Fee

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:16

Deze reacties maken mij toch een beetje bang... hoeveel kosten bij jullie het fitten?

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:21

Dancer schreef:
Hier een foto van het hoofdstel met dezelfde maat neusriem maar een ander kopstuk. Wil nog een korter bakstuk proberen en een kleinere maat aansnoerriempje

[ [url=m/63lbWw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kopstuk is zeker beter. Alleen je neusriem ligt nog steeds op haar jukbeen.. voor een anatomisch hoofdstel vind ik dat opvallend.

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:18

Dancer schreef:
En het is geen anatomisch hoofdstel maar alleen een anatomisch kopstuk, dat maakt denk ik wel een verschil. Bij een Micklem hoofdstel lopen de riempjes van het hoofdstel heel anders.

Goed punt! Dacht dat het hele hoofdstel daar was gekocht. Kopstuk ziet er mooi uit hoor!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie