Ervaringen Bridle2fit?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:52

Bevalt het nog steeds allemaal? En wat waren jullie kwijt? Ik vind de site niet erg duidelijk. Zijn de frontriemen mooi?

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:54

VWestra schreef:
ik heb vorige week een hoofdstel aan laten meten door Point Pleasant (Angelique Köhler). Ik heb bij haar in december of bit fitten gedaan.

Ik ben er blij mee. We hebben eerst de verschillend kopstukken bij mijn paard geprobeerd. Hij gaf duidelijk aan welke vorm hij wel prettig vond om te dragen en welke niet. (de midklem variant, waar ik dus eerst ook mee reed vond hij niet fijn). het huidige kopstuk zit tussen het hele brede en smalle in.
Nadat het kopstuk dus gekozen was, de rest samengesteld. Frontriem uitgezocht, neusriem etc. Fijne is dat nu alles netjes past en ik geen lange riempjes over heb. De ' aansnoer' riem van de neusriem is best bescheiden.
ik heb gekozen voor de frontriem met zwart, zilver en witte steentjes in formaat 7 mm. en een zwarte taps toelopende neusriem. Ik heb nu geen gespen die drukke op het kaakgewricht en ook de zenuwen bij het kaakbeen liggen netjes vrij.
Ik heb na aankoop alles netjes ingevet en het leer is al zoveel soepeler .
Ik was rond de 250 euro kwijt, dus hoofdstel inclusief teugels.

In het rijden merk ik dat hij nu makkelijker wil zakken. Bit is trouwens een Neue schule dubbel gebroken, ook erg blij mee!
[ [url=m/2j6SI5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!!

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:36

Wat ben je ongeveer kwijt voor een hoofdstel zonder teugels?

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:44

Ik kom incl frontriem uit op 204 euro, dat is dan nog zonder de service die erbij komt. Slik, dat is wel ff pricey hoor.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:04

Janntjuh schreef:
Dat is inderdaad erg pricey Harvey, misschien dat de resellers (zoals in mijn geval Joy4Horses) het goedkoper kunnen doen doordat ze alles groot kunnen inkopen bij Bridle2Fit? Zij had echt een vrachtwagen vol riempjes :')

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt zuinig ben op mijn hoofdstel en hem misschien pas 2x heb schoongemaakt en ingevet sinds oktober O:) Alsnog ziet hij er nog helemaal nieuw uit na een doekje!

Ik heb nu een hoofdstel van Premiera en dat heeft mij incl het kopstuk 130 euro gekost. Het hoofdstel is na een jaar nog altijd heel erg mooi alleen wil ik graag een mooi passend hoofdstel voor mijn knapperd. Bij dit hoofdstel zitten de gespen ook bovenin, hij is volgens mij erg gevoelig achter de oren en dat is de reden dat ik wat anders zoek. Ik begreep ook dat de neusriemen van bridle2fit uitsparing hebben of extra zacht zijn bij het gedeelte waar de zenuwen zitten (net waar de neusriem normaal zit) Dus dat lijkt mij ook wel veel fijner.

Maar goed, BR heeft ook een prachtig hoofdstel, kost incl divoza korting minder dan wat ik hier dan kwijt ben... Moeilijk.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:19

Ik heb nu een afspraak staan voor de 23e voor een bitfitting + hoofdstel. Ik ben erg benieuwd.. Ga m'n huidige premiera hoofdstel maar vast verkopen, interesse anyone? haha. Ik twijfel momenteel heel erg of ik voor die prijs niet gewoon voor een heel luxe hoofdstel bij de winkel moet gaan? Incl frontriem ben je echt best wel heel duur uit maar goed, wel uitsparing voor de bitringen en zenuwen bij de neus...
Laatst bijgewerkt door Yevrah op 07-06-17 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:51

Weetje wat echt super raar is? Als ik hetzelfde hoofdstel neem via tweespan.nl betaal ik 177 euro incl frontriem. Bij Bridle2Fit zit ik gewoon op 200+! Dus dan maar geen maatwerk.. medewerker hielp me met de maten en als iets niet past mag ik het terugsturen.
heb dan de s3 lak neusriem wit onderlegd + kopstuk hp3.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:25

Ja, mij ook. Ik zie er denk ik toch vanaf, neem gewoon een BR.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:39

Afbeelding

Zit deze ook op de jukbeenderen? Is overigens van premiera.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:50

magda_90 schreef:
Harvey1 schreef:
[ [url=m/9XnDK2.png]Afbeelding[/url] ]

Sowieso is hij te groot en de neusriem zou smaller mogen inderdaad, dan houdt je net meer ruimte over daar, nu ligt hij wel dicht bij het jukbeen ja.
Ook ligt het bit niet mooi plat tegen de wang, kleinere ringen zouden imo beter zijn.

Thanks! Linda komt de 23e langs voor een bitfitting en ik twijfel zo erg over het aanmeten van een hoofdstel.. Heb nu dus deze maar ik weet niet of hij er heel fijn op loopt.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:08

Dancer schreef:
Harvey1 schreef:
[ [url=m/9XnDK2.png]Afbeelding[/url] ]

Al die riempjes achter de oren lijkt mij ook niet heel comfortabel voor je paard

Nee, daar zit nu een bontje van BR. Er zat een breed kopstuk aan die hij ook niet bepaald prettig vond en had niet direct het bontje bij de hand, dus die gauw gekocht. Het gaat me idd om die gespen bovenin en de neusriem.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:49

Vrijdag komt de bitfitter langs en misschien laat ik een hoofdstel aanmeten! Spannendddd.

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:16

Ik heb een BR hoofdstel genomen met een Bridl2fit neusriem, de taps toelopende. Erg blij mee!

Magnifique M2*
Crucero JM L1 + 4

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie